کشتی وزارت نفت با علی‌آبادی به ساحل نمی‌رسد

کشتی وزارت نفت با علی‌آبادی به ساحل نمی‌رسد
رئیس‌جمهوری باید شخصی را که در حوزه نفت تسلط کامل دارد به مجلس معرفی کند/ کشتی وزارت نفت با علی‌آبادی به ساحل نمی‌رسد
"حمیدرضا کاتوزیان" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت ، با بیان این که نمایندگان مردم در مجلس از معرفی هر چه سریع‌تر گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای مدیریت در وزارت نفت استقبال می‌کنند، اظهار کرد: محمود احمدی‌نژاد باید با معرفی وزیر نفت، وضعیت این وزارتخانه حساس کشور را از بی‌ثباتی خارج کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که گزینه پیشنهادی دولت برای مدیریت در وزارت نفت مشخص نیست، افزود: رئیس‌جمهوری باید شخصی را که در حوزه نفت تسلط کامل  دارد، به مجلس معرفی کند.

 کشتی وزارت نفت با علی‌آبادی به ساحل نمی‌رسد

وی با توضیح این که "محمد علی‌آبادی" سرپرست کنونی وزارت نفت تجربه بالایی در حوزه عمران دارد، اظهار کرد: با توجه به این که وزارت نفت گستردگی فراوانی دارد، موفقیت وی در این وزارتخانه بعید است.

کاتوزیان ادامه داد: وزارت نفت گستردگی فراوانی دارد و وزیر نفت پیشنهادی دولت باید با زمینه‌های مختلفی مانند استخراج، اکتشاف، تولید و بهره‌برداری، فرآوری، پالایش و پتروشیمی آشنایی کامل داشته باشد.

 وزیر نفت باید از سنگر نفتی ایران در جهان دفاع کند

وی با بیان این که بحث دیپلماسی و روابط بین‌المللی در حوزه نفت یکی از مسائل مهم و حیاتی در این حوزه است، تصریح کرد: وزیر نفت باید با برنامه‌ریزی دقیق و آشنایی کامل با این حوزه بتواند از جایگاه ایران در مجامع بین‌المللی دفاع کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که رقیبان نفتی ایران در اوپک به دنبال تضعیف جایگاه بین‌المللی ایران در حوزه نفت هستند،‌ افزود: وزیر نفت ایران باید با استراتژی‌های دقیق  برنامه‌ریزی شده است، افزون بر حفظ منابع هیدروکربری ایران در جهان،‌ جایگاه نفتی کشور را در مجامع بین‌المللی همچون اوپک حفظ کند.

پیش‌بینی می‌شود رئیس‌جمهوری در نشست صبح روز یکشنبه (دوم مرداد) صحن علنی مجلس، وزیر نفت پیشنهادی خود را برای بررسی صلاحیت به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند.

با توجه به این که رئیس‌جمهوری پس از برکناری میرکاظمی از مدیریت در وزارت نفت، محمد علی‌آبادی را به عنوان سرپرست موقت این وزارتخانه معرفی کرده است، این احتمال وجود دارد که محمد علی‌آبادی رئیس سابق سازمان تربیت بدنی ایران گزینه پیشنهادی احمدی‌نژاد برای مدیریت در وزارت نفت باشد.

با توجه به این که گزینه قطعی رئیس‌جمهوری برای مدیریت در وزارت نفت هنوز مشخص نشده است برخی از گمانه‌زنی‌ها در محافل انرژی و لابی‌های نفتی حاکی از آن است که غلامحسین نوذری، وزیر اسبق نفت دولت نهم و رئیس هیئت مدیره شرکت نفت پارس و همچنین جواد اوجی مدیرعامل کنونی شرکت ملی گاز ایران از جمله گزینه‌های احتمالی محمود احمدی‌نژاد برای تصدی مدیریت وزارت نفت در معرفی به مجلس شورای اسلامی به شمار می‌روند.
۱ مرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۳۱
نفت نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۵۹۷