افزایش ٢٠ درصدی حجم انتقال گاز در سال ٩٣

افزایش ٢٠ درصدی حجم انتقال گاز در سال ٩٣
منطقه شش عملیات انتقال گاز در سال ٩٣ بیش از هشت میلیارد و ٩٢٣ میلیون مترمکعب گاز را منتقل کرده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال ٩٢ بیش از ٢٠ درصد افزایش یافته است.

مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: از این مقدار، دو میلیارد مترمکعب به بخش خانگی و نزدیک به هفت میلیارد مترمکعب نیز به صنایع تحویل شده است.

علی صفرعلیزاده با بیان این که پارسال، با انجام ١٢ عملیات، یکهزار کیلومتر از خطوط منطقه پیگرانی تمیزکننده شده است، افزود: در بازه زمانی یادشده، تعویض پوشش ١٢ هزار و ٩٢ متر از خطوط نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده، در سال گذشته دو هزار و ٣٥٥ کیلومتر از خطوط منطقه نشت یابی و ٣٠٨ متر از این خطوط نیز تعویض شده است.

مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز با اشاره به فعالیتهای مهم انجام شده این منطقه در سال گذشته گفت: انجام چهار عملیات انشعاب گیری گرم (HOT TAP)، شش مورد تزریق گاز به طول ٤٧ کیلومتر، شش مورد تحویل و تحول خطوط لوله در استانهای هرمزگان، کرمان و یزد و... از جمله مهمترین عملیاتهای اجرایی سال ٩٣ است.

به گفته وی، درسال گذشته انتقال پایدار، ایمن، مطمئن و بهره ور گاز برای تحقق شعار این شرکت بصورت کامل انجام شد.

به گزارش شانا، باتوجه به ٤٣٣ هزار و ٥٠٠ کیلومتر پهنه خاکی که ٢٦ درصد از خاک کشور را تشکیل می دهد، منطقه شش عملیات انتقال گاز، وسیع ترین منطقه عملیاتی میان مناطق ١٠گانه محسوب می شود.

بر پایه این گزارش، تنوع اقلیمی از سرمای زیر ٢٥ درجه تا گرمای بالای ٥٠ درجه، وجود خطوط منفرد و بیش از ٢,٥ کیلومتر خط لوله در بستر دریا را می توان از ویژگیهای منحصر به فرد این منطقه برشمرد.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۴۸۸