١٠ میلیارد ریال صرفه جویی سالانه با اجکتورهای مکنده در پالایشگاه اصفهان

١٠ میلیارد ریال صرفه جویی سالانه با اجکتورهای مکنده در پالایشگاه اصفهان
تغییر در طراحی و ساخت دستگاه اجکتور مکنده در شرکت پالایش نفت اصفهان،موجب صرفه جویی سالانه بیش از ده میلیارد ریال در این شرکت شده است.

مسئول تعمیرات آنالایزرهای ابزاردقیق شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان این که این دستگاه،ساخت کشور آلمان است به خبرنگار شانا، گفت: با تغییر در طراحی، علاوه بر صرفه جویی قابل توجه ایجاد شده حاصل از این فرآیند، طول عمر و دقت دستگاه مزبور نیز افزایش یافته است.

حمید رضا زمانی افشار تصریح کرد:خرید دستگاه اجکتور مکنده، سه یا چهار مرتبه  در سال انجام می شد؛ اما با تغییر در طراحی و ساخت آن، عمر دستگاه یاد شده به سه تا چهار سال افزایش یافته و دقت اندازه گیری آن نیز بیشتر شده است.

وی افزود: نمونه جدید این دستگاه برای شرکت سازنده آلمانی ارسال شده و آن شرکت از آن استقبال کرده است.

زمانی اظهار کرد دستگاه اجکتور مکنده ساخته شده در شرکت پالایش نفت اصفهان با هدف افزایش طول عمر تجهیزات و کاهش آسیبهای وارده به بخش سنسور آنالایزرهای عملیاتی طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: با ساخت دستگاه اجکتور مکنده، هوای گرم کوره به سمت آنالایزرها که رطوبت ندارد هدایت می شود.

زمانی با بیان این که اندازه گیری پارامترهای فیزیکی و شیمیایی برای ارتقای کیفیت و کمیت محصولات،بر عهده آنالایزرها است،گفت: هم اکنون، ٤٠ عدد آنالایزر اکسیژن و CO نصب شده که کمک زیادی به محیط زیست و ایمنی پالایشگاه کرده است.

وی راه اندازی تمامی آنالایزرهای مجتمع بنزین سازی پالایشگاه را از دیگر موفقیتهای بدست آمده عنوان کرد و گفت: این آنالایزرها بر کیفیت محصول و طول عمر کاتالیست تأثیر بسزایی دارد.

به گفته وی آنالایزهای بنزین سازی نیز با کمک همکاران پالایشگاه و متخصصان شرکتهای ایرانی بهینه سازی شده اند.

"اجکتور مکنده" دستگاهی است که گازها و بخارهای غیر قابل چگالش را از یک سیستم خلاء خارج و آنها را برای تخلیه به یک محیط با فشار بالاتر، متراکم        می کند.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۴۷
تعداد بازدید : ۵۰۸