سرمایه گذاری ٤٢٤ میلیون یورویی پتروشیمی آزوتی لهستان

سرمایه گذاری ٤٢٤ میلیون یورویی پتروشیمی آزوتی لهستان
لهستان با هدف تامین نیاز داخل و نیز کشورهای همسایه یک مجتمع تازه تولید پروپیلن احداث کند.

به گزارش شانا به از نقل از پایگاه اینترنتی europeanplasticsnews، شرکت پتروشیمی آزوتی لهستان اعلام کرد قصد دارد تا سال ٢٠١٩ یک مجتمع تولید پروپیلن با ظرفیت تولید سالانه ٤٠٠ هزار تن، در شمال لهستان راه اندازی کند. این واحد از فرآیند هیدروژن زدایی پروپان (PDH)، برای تولید پروپیلن بهره خواهد برد.

این سرمایه گذاری به ارزش ٤٢٤ میلیون یورو، بزرگترین پروژه گروه آزوتی تا به امروز  به شمار می رود، این طرح علاوه بر ساخت مجتمع تولید پروپیلن، شامل احداث تعدادی واحد تولید برق در محل ساخت این مجتمع در شهر Police است.

آزوتی همچنین در نظر دارد پایانه محصولات شیمیایی خود را در مجموعه بندر شهر Police توسعه دهد.

برآورد می شود پروژه Police ٢ این شرکت، ١٠٠٠ فرصت شغلی تازه در زمینه ساخت و ساز و ٢٠٠ فرصت شغلی ثابت را پس از تکمیل شدن فراهم کند.

مقامهای گروه آزوتی می گویند: این طرح از لحاظ وسعت قابل مقایسه با پروژه ساخت یک مجتمع شیمیایی به طور کامل جدید در شمال منطقه چین است.

انتظار می رود طرح توسعه ای یاد شده، جایگاه لهستان را به عنوان یکی از تولیدکنندگان عمده پروپیلن که یکی از خوراکهای مهم مورد استفاده در صنایع شیمیایی است؛ تثبیت کند. این در حالیست که به دنبال بسته شدن تعدادی از واحدهای تولید پروپیلن در سطح اروپا که از فناوری های قدیمی برای تولید این محصول استفاده می کردند؛ سطح تقاضا از سوی بازار افزایش چشم افسایی داشته است.

با در نظر داشتن این که آلمان به تنهایی سالانه با کمبود حدود ٨٥٠ هزار تن پروپیلن مواجه است؛ پیش بینی می شود در سالهای آینده، اروپا به یک واردکننده صرف این محصول تبدیل شود.

شرکت آزوتی قرار است سالانه ١٥٠ هزار تن از تولیدات این مجتمع را به تامین نیازهای خود اختصاص دهد.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۰۱
تعداد بازدید : ۳۹۷