افزایش 128 درصدی ترانزیت مواد نفتی از بندر شهیدرجایی هرمزگان

افزایش 128 درصدی ترانزیت مواد نفتی از بندر شهیدرجایی هرمزگان
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : 579 هزار و 106 تن مواد نفتی در یک سال گذشته از طریق بندر شهید رجایی ترانزیت شد که در مقایسه با سال قبل از آن ، 128 درصد رشد داشته است.
ابراهیم ایدنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در همین مدت پنج میلیون و 22 هزارو 601 تن مواد نفتی از طریق بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با سال 92، یک درصد رشد نشان می دهد. 

وی با بیان اینکه عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری نیز در بندر رجایی در این مدت رشد داشته، بیان داشت: سال گذشته در مجموع یک میلیون و 824 هزارو 481 تی ای یو کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال 92، چهار درصد رشد داشت. 

ایدنی خاطرنشان کرد: ترانزیت کالاهای غیرنفتی از طریق بندر شهید رجایی نیز در این مدت رشد 144 درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر هرمزگان حجم کل کالاهای غیرنفتی ترانزیت شده از طریق بندر شهید رجایی در سال گذشته را پنج میلیون و 352 هزارو 240 تن اعلام کرد. 

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با دو هزار و 400 هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه افزون بر 88 میلیون تن کالا برخوردار است.

این بندر ضمن بهره مندی از 40پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، با ظرفیت سه میلیون TEUکانتینر( واحد شمارش کانتینر) در سال، بیش از 55 درصد حجم کل صادرات و واردات ایران و تخلیه را پشتیبانی کرده و بارگیری بیش از85درصد کالاهای کانتینری کشور را بر عهده دارد.
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۴۶
تعداد بازدید : ۴۵۶