پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان وارد فاز اجرایی می شود

پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان وارد فاز اجرایی می شود
فراخوان انتخاب سرمایه گذار برای گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از طریق مناقصه عمومی یک مرحله ‌ای برگزار و تاکنون سه شرکت برای آن اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هم اکنون بازگشایی پاکتها انجام و در مرحله دریافت مصوبه است.

علیرضا غریبی افزود: این شرکت در نظر دارد ساخت خطوط انتقال گاز و گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان را به روش مشارکت عمومی-خصوصی از طریق مناقصه عمومی یک مرحله ‌ای به «سرمایه‌ گذار واجد صلاحیت» واگذار کند.

وی یادآور شد: ساخت خطوط لوله و تاسیسات برای گازرسانی به پنج نیروگاه حرارتی ایرانشهر گازی، ایرانشهر بخاری، زاهدان، چابهار و کنارک و صنایع موجود در استان سیستان و بلوچستان از جمله اهداف این پروژه است.

غریبی ادامه داد: ساخت خطوط تغذیه، شبکه و انشعابهای لازم برای گازرسانی به ٣٠٠ هزار خانوار شهری و روستایی در شهرستانهای زاهدان، چابهار، خاش، زابل و کنارک و تبدیل سیستم سوخت نیروگاه بخاری ایرانشهر از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.

به گفته وی، برای اجرای این پروژه دو سال زمان تعریف شده و دوره بازپرداخت هزینه‎ های سرمایه گذار (مبلغ قرارداد) نیز، سه ماه پس از گازرسانی به نیروگاه زاهدان و از محل صرفه جویی سوخت جایگزین نیروگاه ‌ها و صنایع گازرسانی شده در اقساط سه ماهه تا سقف مبلغ قرارداد و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به این که برآورد تقریبی هزینه های مستقیم اجرای طرح، یکهزار و ٢٠٠ میلیون دلار است، اظهار کرد: پیشنهاد قیمت سرمایه‌ گذار شامل برآورد دقیق و سایر هزینه ‌های مرتبط خواهد بود. 

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۰۳
تعداد بازدید : ۴۳۱