سهمیه گازوئیل مناطق سردسیر شمال تهران عرضه نشد

سهمیه گازوئیل مناطق سردسیر شمال تهران عرضه نشد
از ابتدای سال جاری با وجود ثبت نام اهالی روستاها و شهرهای منطقه شمیرانات و رودبار قصران استان تهران در سامانه درخواست فرآورده های نفتی، گازوئیل سهمیه ای به ساکنان این مناطق عرضه نشده است.
در طول سال برای مناطق سردسیر کشور به منظور تأمین سوخت گرمایشی منازل مسکونی، سهمیه نفت سفید و گازوئیل به صورت ماهانه تخصیص پیدا می کند که این سهمیه برای گازوئیل در سال جاری با نرخ 250 تومان در هر لیتر عرضه می شود.

ساکنان این مناطق برای ثبت نام دریافت این سهمیه ها باید با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده های نفتی، تقاضای خود را به ثبت برسانند. در روستاها و شهرهای منطقه شمیرانات و رودبار قصران استان تهران، سهمیه گازوئیل برای هر مشترک حداقل یکهزار لیتر در ماه تخصیص پیدا می کند که این میزان سهمیه در سال گذشته بین ساکنان این منطقه عرضه شد.

در شروع سال جدید نیز اعلام شد که برای تخصیص و عرضه سهمیه های سوخت، مشترکان باید مجددا با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده های نفتی، تقاضای جدید به ثبت برسانند.

اما از ابتدای سال جاری با وجود ثبت نام اهالی روستاها و شهرهای منطقه شمیرانات و رودبار قصران استان تهران در سامانه درخواست فرآورده های نفتی، گازوئیل سهمیه ای به ساکنان این مناطق پرداخت نشده است.

گزارش های مردمی حاکی از این است که در پیگیری ساکنان این مناطق، عنوان می شود که برای تخصیص گازوئیل با نرخ سهمیه ای باید منتظر ابلاغ شرکت پخش فرآورده های نفتی بمانید و در صورت تمایل مردم می توانند گازوئیل آزاد با نرخ 500 تومان در هر لیتر خریداری کنند.

مسئولان توزیع سوخت در این مناطق عنوان می کنند که اگر مشترکی گازوئیل آزاد (500 تومانی) بخواهد در کمتر از 24 ساعت محموله یک تا 2 هزار لیتری گازوئیل برای مشترک ارسال می شود اما در صورت تقاضا برای گازوئیل سهمیه ای (250 تومانی) باید منتظر اعلام زمان عرضه بمانند.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۰۵
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۸۵