صادرات میعانات گازی ایران به لهستان صحت ندارد

صادرات میعانات گازی ایران به لهستان صحت ندارد
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران صادرات میعانات گازی به کشور لهستان را تکذیب کرد.
چندی پیش رویترز اعلام کرده بود: فعالان بازار نفت گفتند بزرگترین شرکت پالایشگاهی لهستان، پی.کی.ان، یک محموله میعانات گازی ایران را برای پالایشگاه خود در لیتوانی تحویل این پالایشگاه داده است.

طبق خبر منتشر شده این رسانه،‌حجم محموله میعانات گازی مورد نظر 122 هزار تن بوده که از طریق بندر بوتینگ برای پالایشگاه مازیکیای ارسال شده است.

سید محسن قمصری؛ مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه صادرات میعانات گازی ایران به لهستان صحت ندارد گفته است: ایران برای افزایش صادرات نفت پس از برداشته شدن تحریم‌ها آمادگی کامل دارد و مشتریان سنتی ایران آماده افزایش خرید نفت از ایران هستند. ایران می تواند ظرف یک تا دو ماه صادرات نفت خود را افزایش و آن را به بازارهای جهانی عرضه کند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که افزایش فروش و یا از سرگیری صادرات نفت در گروی تعلیق کامل تحریمهای ایران است، خاطرنشان کرده است: هم اکنون خریداران متعددی از کشورهای مختلف جهان برای واردات نفت خام و میعانات گازی از ایران اعلام آمادگی کرده اند و در صورت کاهش فشار از روی مشتریان نفت خام ایران امکان افزایش صادرات نفت خام وجود دارد.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۱۴
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۷۵