صادرات میعانات گازی به لهستان تکذیب شد

صادرات میعانات گازی به لهستان تکذیب شد
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: صادرات میعانات گازی ایران به بزرگترین شرکت پالایشی لهستان صحت ندارد.
سیدمحسن قمصری درباره صادرات میعانات گازی ایران به لهستان که چندی است خبرگزاری های خارجی خبر از آن می دهند، اظهار داشت: صادرات میعانات گازی ایران به این کشور صحت ندارد.

وی در عین حال با بیان اینکه ایران برای افزایش صادرات نفت پس از برداشته شدن تحریمها آمادگی کامل دارد و مشتریان سنتی ایران آماده افزایش خرید نفت از ایران هستند، افزود: ایران می تواند ظرف یک تا دو ماه صادرات نفت خود را افزایش دهد و آن را به بازارهای جهانی عرضه کند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه افزایش فروش و یا از سرگیری صادرات نفت در گروی تعلیق کامل تحریم های ایران است، تصریح کرد: هم اکنون خریداران متعددی از کشورهای مختلف جهان برای واردات نفت خام و میعانات گازی از ایران اعلام آمادگی کرده اند که در صورت کاهش فشار از روی مشتریان نفت خام، ایران امکان افزایش صادرات نفت خام وجود دارد.

در روزهای اخیر، خبرگزاری رویترز مدعی شد که بزرگترین پالایشگر نفت لهستان (پی.کی.ان.اورلن) یک محموله میعانات گازی ایران را به پالایشگاه مازیکیایی (Mazeikiai) خود در لیتوانی تحویل داده است.

به ادعای رویترز، هنوز مشخص نیست که آیا شرکت پی.کی.ان با این تحویل محموله، تحریم های بین المللی را علیه ایران نقض کرده است یا خیر.

شرکت پی.کی.ان از اظهارنظر فوری در این باره خودداری کرد.

معامله گران اعلام کردند که این محموله ١٢٢ هزار تنی به بندر بوتینگه ترانزیت شده است.
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۳:۴۱
تعداد بازدید : ۵۲۱