«زمان و کیفیت» لازمه استفاده از ساخت داخل در صنعت نفت

«زمان و کیفیت» لازمه استفاده از ساخت داخل در صنعت نفت
دبیر کمیسیون انرژی مجلس گفت: ملاحظات وزارت نفت در استفاده از ساخت داخل معطوف به رعایت ٢ عامل «کیفیت و زمان» است.

به گزارش خبرنگار شانا، کمیسیون انرژی مجلس عصر دیروز (سه‌شنبه ٨ اردیبهشت‌ماه) با حضور کارشناسان و مسئولان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و سندیکای برق، موضوع استفاده از تولید داخلی در صنایع برق و نفت را بررسی کرد.

در پی این جلسه، دبیر کمیسیون انرژی به شانا گفت: چهار گروه حاضر در جلسه، مواضع خود را درباره استفاده از ساخت داخل اعلام کردند و بر استفاده حداکثری از کالاهای داخلی تاکید شد، در قانون نیز این موضوع لحاظ شده و دیدگاه کمیسیون انرژی نیز محسوب می‌شود.

جلیل جعفری بنه خلخال، افزود: وزارت نفت در این زمینه ملاحظات بااهمیتی مانند رعایت مقوله‌های «زمان و کیفیت» را دارد. این دستگاه معتقد است اگر تولیدکنندگان داخلی ٢ عامل بیان‌شده را مدنظر قرار دهند در لیست تهیه کالای صنعت نفت قرار می‌گیرند.

وی گفت: کیفیت پایین و رعایت نکردن عامل زمان مانع بزرگی در استفاده از تولید داخلی در صنعت راهبری نفت است.

دبیر کمیسیون انرژی افزود: وزارت نیرو هم بیشتر بحث «کیفیت» را مطرح می‌کند، البته بخش عمده‌ای از کالا و تجهیزات مورداستفاده در صنعت برق کشور ساخت داخل است، مگر بخشی که تکنولوژی آن در داخل وجود نداشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی گفت: درمجموع نظر کمیسیون، حمایت از ساخت داخل و استفاده حداکثری از آن در صنایع نفت، گاز و برق است و این به دلیل ایجاد اشتغال، رونق کسب‌وکار داخلی و دستیابی به توان صادرات به کشورهای منطقه است.

این نماینده مجلس نهم درباره جزئیات دستور کار دیگر کمیسیون گفت: درخواست تحقیق و تفحص از نیروگاه اتمی بوشهر نیز درباره استخدام نیروهای بومی مطرح و رای گیری درباره آن به آینده موکول شد.

وزیر نفت امسال با حضور در کمیسیون انرژی، صنایع و تولید ملی ضمن تشریح عملکرد وزارت نفت در سال ٩٣ برنامه‌های پیش روی این دستگاه را برای امسال توضیح داد.

وزیر نفت در کمیسیونهای بیان‌شده، گزارشی درباره برنامه‌های شکل‌گرفته برای حمایت از تولید داخلی ارائه کرد که بر اساس آن در قالب ١٠ گروه کالا و تجهیزات، از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌شود.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸
تعداد بازدید : ۵۳۰