قطر می تواند نفت ۶۰ دلاری را تحمل کند

قطر می تواند نفت ۶۰ دلاری را تحمل کند
وزیر انرژی و صنعت سابق قطر گفت، به لطف هزینه پایین تولید و تنوعی که اقتصاد قطر از آن برخوردار است، این کشور می تواند قیمت ۶۰ دلاری نفت را تحمل کند.
 وزیر انرژی و صنعت سابق قطر گفت، به لطف هزینه پایین تولید و تنوعی که اقتصاد قطر از آن برخوردار است، این کشور می تواند قیمت 60 دلاری یا حتی پایین تر نفت را تحمل کند.
عبدالله بن حمد در این باره گفت: «در سال 1992، قطر تنها 350 هزار بشکه در روز نفت تولید می کرد. صنعت نفت کشور ما از آن زمان تاکنون رشد زیادی داشته و امروز به یک بازیگر عمده در زمینه گاز طبیعی تبدیل شده است.»
وی افزود: «قطر بزرگترین تولید کننده و صادر کننده ال ان جی جهان است و با تنوع بخشیدن به صنایع کلیدی نظیر پتروشیمی، آلومینیوم و فولاد، تولید خود از منابع طبیعی اش را به حداکثر رسانده است. قطر سرمایه گذاری های درستی در صنعت انرژی خود انجام داد و بر بسیاری از چالش ها فائق آمد و تجربه لازم را برای مواجهه با وضعیت فعلی قیمت های پایین نفت اندوخت.»
عبدالله بن حمد در ادامه گفت: «به لطف هزینه پایین تولید و تنوع اقتصادی، قطر می تواند قیمت بشکه ای 60 دلار را تحمل کند یا اگر گام های لازم برای تطبیق با بافت جهانی فعلی انجام گیرد، قطر حتی می تواند پایین تر از 60 دلار را تحمل کند.... دولت قطر به یک بودجه متوازن و عملگرایانه نیاز دارد که متمرکز بر پروژه های اصلی در دست اجرا باشد و در عین حال هزینه ها را عقلانی کند. این آن کاری است که انجام شده است. بازار نفت حرکتی چرخشی دارد و ما باید فعلا قیمت 100 دلار برای هر بشکه نفت را فراموش کنیم. صنعت انرژی اکنون به تغییرات واکنش سریع نشان می دهد و نفت قطر در حال انطباق دادن استراتژی خود (ّبا وضع موجود) است.»
وی در پاسخ به سوالی در مورد نقش ایران در منطقه و احتمال اختلال در بازار در صورت لغو تحریم های غرب علیه این کشور گفت: «اوپک همواره سعی کرده مسائل سیاسی را از بحث های درون سازمان بیرون نگاه دارد، بنابراین تضمین ثبات و توانایی اعضا برای هماهنگی سیاست های هیدروکربنی شان» نشان از توانایی اوپک برای مواجهه با چالش های احتمالی در آینده نزدیک دارد.
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۵۲
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۱۰