ثبت ٣٥٠٠ نفر آموزش "سلامت" در کارنامه یکساله پالایشگاه نفت آبادان

ثبت ٣٥٠٠ نفر آموزش "سلامت" در کارنامه یکساله پالایشگاه نفت آبادان
پالایشگاه نفت آبادان ثبت ٣٥٠٠ نفر ساعت "آموزش سلامت"را در کارنامه پارسال خود ثبت کرده است.

به گزارش شانا، با توجه به رویکرد دولت در بخش سلامت، شرکت پالایش نفت آبادان نیز این مهم را در دستور کار خود قرار داده و بر همین اساس ٩٠٠ نفر ساعت آموزش سلامت را برای پیمانکاران فعال و ٢٦٠٠ نفر آموزش سلامت را برای کارکنان و خانواده های آنها برگزار کرده است.

ثبت ٣٢٠٠ مورد بازدید بهداشتی، معاینه پزشکی ٩٧ درصد کارکنان و اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار در ٣٣ هزار و ٥٠٠ ایستگاه کاری از دیگر اقدامهای پالایشگاه آبادان در حوزه بهداشت کار صنعتی  در سال گذشته است. 

اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار به منظور پیشگیری از بیماریهای مرتبط با عوامل زیان آور محیط کار شرکت است که سالانه انجام می شود.

همچنین کنترل بهداشتی ١٥٠ تن مواد پروتئینی با همکاری اداره دامپزشکی آبادان و معدوم و مرجوع کردن ٣٠٠٠ کیلوگرم مواد پروتئینی، ٣٥٠٠ نمونه سنجش کلر ابقایی آب و ٦٩٧ نمونه آزمایش میکروبیولوژی آب که نتیجه تمام نمونه‌های میکروبی منفی بوده است،در کارنامه سال گذشته شرکت پالایش نفت آبادان ثبت شده است.

کاهش قابل  ملاحظه عوامل خطر ساز بیماریهای قلبی و عروقی کارکنان به کمتر از هفت درصد و کاهش اختلالات مرتبط با کار به کمتر از یک درصد،ثبت پرونده پزشکی ٨٦ درصد از کارکنان پیمانکاری شاغل در پالایشگاه آبادان،اقدام به ٢٧ عنوان پروژه پژوهشی در زمینه سلامت، تهیه پیک سلامت به صورت ماهیانه، همچنین توزیع بیش از ٢٠٠٠ کتابچه آموزشی سلامت،از دیگر اقدامهای درج شده در کارنامه حوزه بهداشت کار و صنعتی پالایشگاه نفت آبادان است.

از دیگر فعالیتهای ثبت شده در واحد بهداشت کاز و صنعتی این پالایشگاه در سال گذشته،راه‌اندازی آزمایشگاه در بخشهای میکروبیولوژی آب، سنجش جوش شیرین در نان، آلودگی گوشت مرغ (سالمونلا) آلودگیهای بیولوژیکی سطوح و تجهیزات محیط کار، همچنین آزمایشگاه سنجش فلزات سنگین در هوای محیط کار بوده است.

کسب مقام دوم بهداشت و HSE در میان شرکتهای پالایش و پخش، دریافت جایزه مدیریت سبز و نشان بلوغ اچ اس یی، همچنین احداث ساختمان درمانگاه طب صنعتی نیز از مهمترین اقدامات این شرکت طی یکسال اخیر در بخش سلامت محسوب می شود.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۵۴۱