ثبات نسبی بهای نفت خام صادراتی ایران در پایان هفته گذشته

بهای هر بشکه نفت خام صادراتی ایران جمعه گذشته به 78 دلار و 91 سنت رسید.به گزارش شانا، بهای نفت خام در بازارهای جهانی جمعه گذشته (30 مهر) بیش از یک درصد افزایش یافت، آمار مثبت اقتصادی در آلمان، اعتصاب در فرانسه، احتمال وقوع طوفان، همچنین کاهش ارزش دلار، مهم ترین عوامل افزایش بیش از یک دلاری بهای جهانی نفت خام بود.
بهای نفت خام صادراتی ایران چهارشنبه گذشته (28 مهر) 78 دلار و 83 سنت در هر بشکه بود.



بر اساس آخرین گزارش امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، میانگین وزنی هر بشکه نفت خام سبک ایران به مقصدهای مختلف، جمعه گذشته (30 مهر) به 79 دلار و 80 سنت رسید، همین رقم برای نفت خام سنگین 78 دلار و 40 سنت بود.



در این آمار آمده است: در روز مورد بررسی، هر بشکه نفت خام سبک ایران در بازار آسیا به 78 دلار و 97 سنت، در بازار شمال غربی اروپا 80 دلار و 80 سنت، در بازار مدیترانه 80 دلار و 11 سنت و در بازار آفریقای جنوبی 80 دلار و 56 سنت رسید.



همچنین بهای هر بشکه نفت خام سنگین ایران در روز جمعه (30 مهر) در بازار آسیا 77 دلار و 27 سنت،‌ در بازار شمال غربی اروپا 80 دلار، در بازار مدیترانه 78 دلار و 96 سنت و در بازار آفریقای جنوبی 79 دلار و 76 سنت بود.



بهای نفت خام شیرین سبک پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه دسامبر، با یک دلار و 13 سنت افزایش، به 81 دلار و 69 سنت رسید.

 

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر نیز یک دلار و 13 سنت افزایش یافت و در سطح 82 دلار و 96 سنت داد و ستد شد.



به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، نگرانی از احتمال تأثیر طوفان حاره ای ریچرد بر مناطق نفت خیز مکزیک و تأسیسات نفتی آمریکا در خلیج مکزیک، یکی دیگر از عواملی افزایش بهای نفت بود.

 

همچنین، اعلام رسیدن شاخص اعتماد مصرف کنندگان آلمانی به بالاترین حد در سه سال و نیم گذشته از سوی مؤسسه آلمانی ایفو، امیدواری سرمایه گذاران به بازگشت ثبات به منطقه اقتصادی یورو را افزایش داد.

۵ آبان ۱۳۸۹ ۰۷:۱۶
پترونت |
تعداد بازدید : ۱,۵۱۲