اوپک همچنان بر طبل حفظ سهم بازار می کوبد

اوپک همچنان بر طبل حفظ سهم بازار می کوبد
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، براساس اطلاعات به دست آمده از شرکت های نفتی، اوپک و شرکت های مشاوره ای، اعضای مهم سازمان کشورهای صادرکننده نفت همچنان بشدت، سیاست حفظ سهم بازار را دنبال می کنند.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از رویترز، با توجه به افزایش سطح تولید اوپک، تولید این کارتل نفتی احتمالا در نیمه نخست سال میلادی جاری، بیش از آنچه انتظار می رفت از تقاضای پیش بینی شده آن در مدت یادشده پیشی خواهد گرفت، هرچند انتظار می رود در نیمه دوم امسال، تقاضای نفت اوپک بیشتر شود.

یوگن وینبرگ تحلیلگر بانک کامرز آلمان در فرانکفورت به رویترز گفت: ما در بازاری قرار داریم که عرضه از تقاضا پیشی گرفته و این مازاد عرضه بعید است که به این زودی ها برطرف شود.

روزنامه تلگراف انگلستان، پیشتر براساس اظهار نظر تحلیلگران پیش بینی کرده بود که این کارتل نفتی احتمالا در نشست ماه ژوئن (خرداد 94) خود، تصمیم به تداوم استراتژی سهم بازار خواهد گرفت و جنگ قیمت نفت همچنان ادامه خواهد داشت. 

تولید اوپک در ماه آوریل به بالاترین سطح آن در بیش از دو سال گذشته رسید. براساس اطلاعات به دست آمده از شرکتهای نفتی، اوپک و شرکت های مشاوره ای ، تولید اوپک از 30.97 میلیون بشکه در ماه مارس به 31.04 میلیون بشکه در ماه آوریل افزایش یافته است. 

بنابه اعلام رویترز، اگر این آمار در تجدیدنظرها تغییر نکند، تولید اوپک در ماه آوریل، بالاترین سطح تولید این سازمان از نوامبر 2012 است. 

صادرات نفت عراق در ماه آوریل، رکورد 2.98 میلیون بشکه در روز آن در ماه مارس را شکست. عراق حتی امیدوار بود، صادرات خود در ماه آوریل را به 3.1 میلیون بشکه در روز برساند.

صادرات نفت ایران در ماه آوریل افزایش یافت زیرا برخی خریداران نفت این کشور که در ماه مارس به دلیل فشارهای آمریکا در جریان گفت و گوهای هسته ای خرید خود را کاهش داه بودند، در ماه آوریل خرید خود از این کشور را از سر گرفتند. 

اما با این وجود، تولید نفت ایران در ماه آوریل افزایش نیافت زیرا به گفته منابع آگاه، افزایش صادرات نفت این کشور از محل ذخایر موجود تامین شد.

تولید نفت عربستان سعودی که در ماه مارس رکورد زده بود، در ماه آوریل اندکی کاهش یافت اما همچنان بیش از 10 میلیون بشکه در روز است. 

علی النعیمی وزیر نت عربستان گفته بود، تولید نفت این کشور در ماه آوریل حدود 10 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

رویترز نیز با توجه به اظهار نظر مقامات اوپک پیش بینی کرد، این سازمان در نشست بعدی خود سیاست حفظ سهم بازار را حفظ خواهد کرد. نشست بعدی اوپک در تاریخ 5 ژوئن (15 خرداد) برگزار خواهد شد. 
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۴۹۸