بلند‌ترین سد بتنی ایران کوتاه شد؟

بلند‌ترین سد بتنی ایران کوتاه شد؟
قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به مهندسی مجدد سد بختیاری و بازنگری در مطالعات آن اظهار کرد: وزارت نیرو از یکسال و نیم گذشته سدهایی که برای اجرا آماده می‌شدند یا در حال اجرا بودند را با توجه به تغییر شرایط آب وهوا مجددا به لحاظ ارتفاع یا حجم سازه بازنگری و مهندسی دوباره کرد.

ستار محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر این که مطالعات برخی سد‌ها مربوط به 15 سال پیش می‌شود، گفت: در این مدت اتفاقات زیادی در مورد شرایط آب و هوایی و وضعیت رودخانه‌های بالا‌دست رخ داده است، لذا ساخت سد‌ها بر مبنای مطالعات آن زمان ممکن است در مواردی به لحاظ ارتفاع یا حجم سازه غیرضروری باشد.

وی با اشاره به این‌که سد بختیاری نیز یکی از سدهایی بوده که مورد بازنگری قرار گرفته، اظهار کرد که در مورد وضعیت تعدیل ارتفاع این سد باید از حوزه آب سوال شود و در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر میزان تعدیل ارتفاع پاسخی نگفت و اظهار بی‌اطلاعی از جزییات پروژه کرد.

قائم مقام وزیر نیرو اعلام کرده است که وزارت نیرو یکبار دیگر منابع آبی را با وضعیت سدهایی که در دوره مطالعات قرار دارند و برای اجرا آماده می‌شوند یا سدهایی که در حال اجرا بودند یا هستند، سنجیده است.

به گزارش ایسنا، بختیاری سدی که قرار بود بلندترین سد بتنی دوقوسی ایران و جهان شود، پس از بازنگری وزارت نیرو با توجه به منابع آبی گفته می‌شود تعدیل ارتفاع چشم‌گیر داشته، اما قائم مقام وزیر نیرو درباه میزان کاهش ارتفاع سخنی نگفت.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۵۴۰