قیمت نفت سبک ایران در آستانه ٦٠ دلار قرار گرفت

قیمت نفت سبک ایران در آستانه ٦٠ دلار قرار گرفت
قیمت نفت سبک در هفته منتهی به ٢٤ آوریل (جمعه، ٤ اردیبهشت ماه) با افزایش بیش از چهار دلاری در آستانه ٦٠ دلار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ٢٤ آوریل با چهار دلار و ١٨ سنت افزایش بیشترین افزایش قیمت نفت را در میان انواع شاخصهای نفت خام تجربه کرد؛ قیمت نفت سبک ایران به ٥٩ دلار و ٦٩ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت سنگین ایران با چهار دلار و ٦ سنت افزایش به ٥٧ دلار و ٢٩ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تا کنون ٤٩ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه بوده است.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به ٢٤ آوریل سه دلار و ٧٠ سنت افزایش یافت و به ٥٩ دلار و ٣٠ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت دبلیو تی آی و برنت نیز در هفته مورد اشاره با سه دلار و ٧٦ و ٣ دلار و ١١ سنت به ترتیب به ٥٥ دلار و ٨٦ سنت و ٦١ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت خام دوبی و عمان نیز به ترتیب با سه دلار و ٧٤ سنت و سه دلار و ٦٥ سنت افزایش به ٦٠ دلار و ٥٣ سنت و ٦٠ دلار و ٥٩ سنت برای هر بشکه رسید.

در این هفته بورس بازان در بازار بورس نایمکس، خالص وضع خرید خود را در قراردادهای آینده و اختیاری به میزان ٤٩,٠٠٤ هزار قرارداد افزایش دادند و آن را به سطح ٢١٢.٣٧١ هزار قرارداد رساندند و به این ترتیب به تقویت قیمتها کمک کردند.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۴۲
تعداد بازدید : ۵۱۳