واردات نفت هند از ایران 17درصد افزایش یافت

واردات نفت هند از ایران 17درصد افزایش یافت
واردات نفت‌خام هند از ایران در ماه آوریل نسبت به دوره مشابه سال قبل 17 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پرس تی وی در میان امید‌های به وجود آمده درباره حل و فصل دیپماتیک پرونده هسته‌ای ایران تا پایان ماه ژوئن واردات نفت هند از ایران در ماه آوریل نسبت به آوریل سال گذشته بیش از 17 درصد افزایش یافت.

آمارهای اولیه از سوی منابع بازار نفت حاکی از این است که در ماه آوریل شش نفت‌کش حامل حدودا 264 هزار بشکه نفت در روز از ایران به هند حرکت کرده‌اند و همچنین دو نفت‌کش دیگر تا پایان این هفته به این کشور خواهد رسید.

این آمارها نشان می‌دهد: این هشت نفت‌کش در مجموع به‌طور متوسط روزانه 316 هزار بشکه نفت ایران را به هند انتقال داده‌اند.

آمار واردات نفت خام هند از ایران در ماه آوریل بالاترین رقم از ماه ژانویه تاکنون بوده است.

هند آوریل سال گذشته روزانه حدود 225 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد.

شرکت نفت هند (AOC) که بزرگترین پالایشگاه این کشور به حساب می‌آید در ماه آوریل پس از یک وقفه سه ماهه از ایران نفت وارد کرد.

واردات نفت خام هند از ایران در دوره ژانویه تا آوریل 2015 بیش از 50 درصد کاهش یافت و به حدود 220 هزار بشکه در روز رسید، زیرا دهلی خرید نفت از ایران را در سه ماهه اول 2015 تحت فشار‌های واشنگتن کاهش داد، اما چشم‌انداز حصول یک توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 تمایل هند به ارتقاء مناسبات انرژی با ایران را افزایش داده است.

چندی پیش یک هیات بلند‌پایه از هند برای گفت‌وگو درباره‌ قرار‌داد‌های جدید نفتی با ایران وارد تهران شد.

در این هیات معاون وزیر نفت و منابع طبیعی هند، مقامات شرکت نفتی ONGC ویدش و مقامات پالایشگاه مانگلور حضور داشتند.

توسعه مناسبات، افزایش واردات نفت از ایران، سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران و احداث یک خط لوله گاز زیر دریا برای انتقال گاز طبیعی ایران به هند از موضوعات مهم مذاکرات طرفین بود.

هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین به حساب می‌آید، اما در سال‌های اخیر واردات نفت این کشور از ایران به دلیل تحریم‌ها نسبتا کاهش یافته است.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۲۰
تعداد بازدید : ۵۱۶