صادرات محصولات پارس جنوبی ۳۵ درصد افزایش یافت

صادرات محصولات پارس جنوبی ۳۵ درصد افزایش یافت
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت: ۱.۸ میلیون تن کالا و محصولات پارس جنوبی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی صادر شد که رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه دارد.
مهدی یوسفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه فعالیت‌ها در پارس جنوبی در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف پارس جنوبی شدت گرفته است اظهار داشت: با روندی که در پیش است امسال فازهای در دست اجرا پارس جنوبی که روند پیشرفت فیزیکی آنان مطلوب است به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات پارس جنوبی یکی از برنامه‌های مهم این منطقه است تصریح کرد: پارس جنوبی تولید کننده بسیاری از محصولات گازی، پتروشیمی و صنایع پایین دستی است که این محصولات به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با اشاره به اینکه فروردین ماه امسال صادرات از پارس جنوبی رشد 35 درصدی داشت گفت: یک میلیون و ٨٩٩ هزار تن کالا و محصولات پتروشیمی به ارزش 1.2 میلیارد دلار از طریق گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی صادر شد که رشد 35 درصدی نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد.

یوسفی، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان و متانول را از عمده محصولات صادر شده دانست و خاطرنشان کرد: مقصد کالاهای صادراتی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی ٢٩ کشور مختلف جهان است.

وی با اشاره به صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی گفت: ٨٦٠ هزار و ١٨٣ تن میعانات گازی در فروردین ماه از پارس جنوبی صادر شده که رشد 2 درصدی نسبت به ماه ماقبل آن داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی ارزش میعانات گازی صادر شده را ٤٩٥ میلیون و ٨٥٢ هزار دلار دانست و با اشاره به صادرات کالاهای غیر نفتی بیان کرد: در این مدت صادرات کالاهای غیر نفتی 86 درصد رشد داشته و به 1.03 میلیون تن رسید.

یوسفی با اشاره به ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی از پارس جنوبی گفت: ارزش کالاهای صادر شده غیر نفتی از گمرک پارس جنوبی ٧٣٠ میلیون و ٦١٠ هزار دلار است که افزایش ٥٠ درصدی نشان می‌دهد.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۲:۰۹
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۲۴