برنت در ایستگاه ۶۶ دلار

برنت در ایستگاه ۶۶ دلار
قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن پس از رسیدن به 66 دلار و 93 سنت در روز 30 آوریل که بالاترین رقم سال 2015 بود، امروز با 11 سنت کاهش به 66 دلار و 35 سنت رسید.
بر اساس تحقیقات یک موسسه خصوصی، فعالیت های کارخانه ای چین، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان در ماه آوریل بیشترین کاهش یک سال گذشته را تجربه کرد و به 48.9 واحد رسید. رقم کمتر از 50 نشان دهنده کمتر شدن حجم فعالیت ها در مقایسه با ماه قبل است.
این در حالی است که یک اندیشکده وابسته به دولت چین پیش بینی کرد ه که رشد اقتصادی این کشور ممکن است در سه ماهه دوم سال افت بیشتری را شاهد باشد و به 6.8 درصد برسد.
ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «آمارهای اقتصادی چین ضعیف تر است، اما ظاهرا بازار نفت واکنش محدودی به این آمارها نشان داده است. آنچه بازار می خواهد واقعا مشاهده کند، کاهش عرضه برای برقراری توازن با سطح تقاضاست.»
بر اساس تحقیق رویترز، عرضه نفت اوپک که حدود 40 درصد نفت جهان را تامین می کند، در ماه آوریل 0.2 درصد افزایش یافته و به بالاترین رقم بیش از دو سال اخیر رسیده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن پس از رسیدن به 66 دلار و 93 سنت در روز 30 آوریل که بالاترین رقم سال 2015 بود، امروز با 11 سنت کاهش به 66 دلار و 35 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا نیز که در روز اول می به 59 دلار و 90 سنت یعنی بالاترین قیمت امسال رسیده بود، امروز 7 سنت افت کرد و به 59 دلار و 8 سنت رسید.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۲۸
تسنیم |
تعداد بازدید : ۴۴۷