بدون اتکاء به توان داخل هیچ یک از اهداف وزارت نفت محقق نخواهد شد

بدون اتکاء به توان داخل هیچ یک از اهداف وزارت نفت محقق نخواهد شد
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت خواستار اعتماد دولت به سازندگان و تولیدکنندگان بخش داخلی شد.
رضا پدیدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اقتصاد ایران بخش نفت، محرک همه بخش‌های اقتصادی است و ایجاد تحرک در این بخش هم در گرو استفاده از توان سازندگان داخلی است.

وی افزود: متاسفانه دولت به بخش خصوصی داخلی اعتماد ندارد و تا وقتی هم که این اعتماد حاصل نشود و همکاری بین آن‌ها ایجاد نشود هیچ کدام از اهداف وزارت نفت اعم از توسعه میادین و افزایش صادرات انجام نخواهد شد؛ اما در عمل شاهدیم که هیچ کدام از لایه‌های وزارت نفت اعم از مدیران ارشد، میانی و یا حتی بدنه کارشناسی به این توان داخلی اعتقاد ندارند و به همین دلیل هم‌ از سازندگان داخلی حمایت نمی‌کنند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه بدون اتکاء به توان داخلی هیچ یک از اهداف وزارت نفت محقق نخواهد شد، تصریح کرد: در زمان تحریم‌ها به یک باره پروژه‌های زیربنایی در همه حوزه‌ها و از جمله نفت متوقف شد، در صورتی که ظرفیت بالایی در این بخش وجود دارد و دولت دوباره باید با سرمایه‌گذاری در این بخش بهبود اقتصادی ایجاد کند و حتی در مواردی که خودش نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند، باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی را فراهم کند.

وی افزود: خوشبختانه تشکل‌های صنعتی کشور به بلوغ خوبی رسیده‌اند که البته دولت در این زمینه هم سیاست‌های درستی اتخاذ نکرده و از توان موجود در این تشکل‌ها به درستی بهره نمی‌گیرد.

* انحلال شرکت کالای نفت تهران بر مسائل بدنه وزارت نفت می افزاید

پدیدار با انتقاد از سیاست‌های دولت در این زمینه اذعان داشت: این روالی که هم‌اکنون در ارتباط با تشکل‌ها دنبال می‌شود، خلاف وعده‌هایی است که دولت و دولتمردان در آغاز به کار دولت مطرح کردند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به موانع کسب و کار در کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر مشکلات مربوط بر تولید، فضای کلی کسب و کار نیز در کشور ما بسیار سخت و پیچیده است.

وی خاطرنشان کرد: اتخاذ سیاست‌های کوچک‌سازی برای کارآمدسازی دولت الزامی است، اما متاسفانه هم‌اکنون بیشتر رویه‌های محافظه‌کارانه غالب شده و اقدامی مانند انحلال شرکت کالای نفت تهران، از همین دست اقدامات است که نه تنها فایده‌ایی در پی نخواهد داشت، بلکه بر مسائل بدنه وزارت نفت خواهد افزود.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۵۸
تسنیم |
تعداد بازدید : ۴۹۳