مذاکره شرکت اِنی ایتالیا با زنگنه درباره توسعه میدان‌های مشترک

مذاکره شرکت اِنی ایتالیا با زنگنه درباره توسعه میدان‌های مشترک
مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از سفر مدیران شرکت نفتی اِنی ایتالیا به ایران خبر داد و گفت:‌ مسئولان این شرکت با وزیر نفت درباره توسعه میدان‌های مشترک مذاکره کردند.
عبدالرضا حاجی حسینی‌نژاد؛ مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه بزرگترین میدان نفتی منطقه غرب کارون از زمان خلع ید شرکت چینی با منابع مالی شرکت ملی نفت ایران در حال اجراست گفت: این طرح در دو فاز تعریف شده که در فاز نخست تولید نفت 300 هزار بشکه و در فاز دوم تولید 600 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

وی اعلام کرد: توسعه میدان آزادگان شمالی به صورت بیع متقابل و با هدف تولید 75 هزار بشکه نفت خام در احال اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا شهریور ماه این افزایش تولید محقق شود. همچنین در صورت اجرای فاز دوم توسعه میدان آزادگان شمالی تولید از این میدان به 100 هزار بشکه افزایش می‌یابد.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه از میدان نفتی یادآوران هم اکنون 51 هزار بشکه نفت خام برداشت می‌شود اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال تولید از این میدان به 85 هزار بشکه برسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: توسعه میدان یاران جنوبی با هدف تولید 50 هزار بشکه در روز تا اوایل سال 96 تکمیل خواهد شد.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه 16 دکل حفاری در میدان آزادگان جنوبی فعال است گفت: همچنین 9 دکل در یاران جنوبی و پنج دکل در یاران شمالی و 5 دکل دیگر در میدان آذر مستقر است.

وی از اجرای فاز نخست طرح توسعه میدان کیش خبر داد و گفت: این پروژه به ظرفیت 25 میلیون مترمکعب گاز در زمستان 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از سفر مدیران شرکت‌ نفتی انی ایتالیا خبر داد و گفت:‌ چند روز پیش مسئولان این شرکت با وزیر نفت درباره توسعه میدان‌های مشترک مذاکره کردند اما نتیجه این مذاکرات هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۰۰
تسنیم |
تعداد بازدید : ۴۸۱