تعمیر و بازسازی پنج دستگاه گرداننده فوقانی در شرکت ملی حفاری

تعمیر و بازسازی پنج دستگاه گرداننده فوقانی در شرکت ملی حفاری
مدیر نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ملی حفاری ایران از تعمیر و بازسازی پنج دستگاه گرداننده فوقانی (تاپ درایو )، در ٦ ماهه دوم سال ٩٣خبرداد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، عبداله ویسی آرا در این باره گفت: در راستای افزایش راندمان کار و شتاب بخشیدن به عملیات حفاری، راه اندازی این تجهیزات که از لحاظ فناوری و دانش فنی بسیار پیچیده است با استفاده از توانمندیهای درون سازمانی در دستور قرار گرفت.

وی با اشاره به خودکفایی شرکت ملی حفاری در تعمیرات اساسی این تجهیزات افزود: سامانه های گرداننده فوقانی پس از تعمیرات اساسی و رفع اشکالات فنی بر روی دکلهای حفاری نصب و راه اندازی شدند.

ویسی آرا با بیان این که قطعات مورد نیاز تعمیرات این تجهیزات از منابع داخلی و خارجی تامین و مورد استفاده قرار گرفت، افزود: این امر علاوه بر افزایش توان عملیاتی و درآمد زایی شرکت، کاهش هزینه بیش از ٥٠ درصدی را به دنبال داشته است .

مدیر نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت هم اکنون ٢٨ دستگاه تاپ درایو در اختیار دارد و برنامه ریزی شده است با استفاده از توان داخلی و  همکاری پیمانکاران توانمند، تعداد این تجهیز ات تا پایان نیمه نخست امسال به ٤٠ دستگاه افزایش یابد.

به گزارش شانا، گرداننده فوقانی از تجهیزات اساسی در صنعت حفاری است که در افزایش شتاب عملیات حفاری نقش بسیار مهمی دارد و از گیر لوله ها در هنگام حفر چاهها جلوگیری می کند، این تجهیز همچنین سبب افزایش ضریب ایمنی بالا درحین عملیات حفاری چاه می شود .

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۳۶
تعداد بازدید : ۵۹۳