نفت بالاترین رکورد سال ۲۰۱۵ را ثبت کرد؛ افزایش قیمت تا مرز ۶۹ دلار

نفت بالاترین رکورد سال ۲۰۱۵ را ثبت کرد؛ افزایش قیمت تا مرز ۶۹ دلار
قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی تا 68.53 دلار یعنی بالاترین رقم در سال 2015 بالا رفت و در لحظه انتشار این خبر 68.32 دلار معامله شد.
قیمت نفت به دنبال تضعیف ارزش دلار و ایجاد اختلال در صادرات نفت لیبی بیش از یک دلار افزایش یافت و رکورد جدیدی برای بالاترین قیمت سال 2015 ثبت کرد.

علی‌رغم اینکه این احتمال وجود دارد اوپک در نشست آتی خود در ماه آینده، سطح تولیدش را تغییر ندهد، قیمت نفت این هفته پس از افزایش 25 درصدی نفت برنت و افزایش 20 درصدی نفت خام آمریکا در ماه آوریل با افزایش روبرو شده است.

هر بشکه نفت برنت با افزایش 80 سنتی به 68.32 دلار رسید. این نوع نفت در ساعات اولیه امروز به 68.53 دلار رسیده بود که بالاترین رقم در سال 2015 به شمار می‌رود.

نفت خام آمریکا نیز 1.03 دلار بالا رفت و 61.43 دلار فروخته شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات تا 61.69 دلار بالا رفته بود.

تحلیلگران تشدید ریسک‌های ژئوپلتیکی در یمن را دلیل بالا رفتن قیمت نفت می‌دانند و می گویند که مدیران مالی از وجود بی ثباتی به عنوان بهانه‌ای برای بالا بردن قیمت‌ها استفاده می‌کنند.

از طرف دیگر، معترضان در لیبی صادرات نفت از بندر شرقی الزویتینه را متوقف کردند. تولید نفت لیبی در حال حاضر کمتر از 500 هزار بشکه در روز است.

همچنین از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت، کاهش ارزش دلار است که در آستانه ثبت چهارمین هفته کاهشی قرار دارد. همچنین گزارشات صنعتی نشان می‌دهد که ذخایر نفت آمریکا برای نخستین بار در سال جاری، هفته گذشته 1.5 میلیون بشکه کاهش یافته است.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶
خبرگزاری فارس |
تعداد بازدید : ۵۲۱