آمریکا یک شرکت نفتی را به دلیل همکاری با ایران جریمه کرد

آمریکا یک شرکت نفتی را به دلیل همکاری با ایران جریمه کرد
وزارت دادگستری آمریکا یکی از شرکت های تابعه شرکت خدمات نفتی شلمبرگر را به خاطر تسهیل تجارت غیرقانونی با ایران و سودان ۲۳۲ میلیون دلار جریمه کرد.

وزارت دادگستری آمریکا یکی از شرکت های تابعه شرکت خدمات نفتی شلمبرگر را به خاطر تسهیل تجارت غیرقانونی با ایران و سودان و تلاش برای پنهان کردن این تراکنش ها 232 میلیون دلار جریمه کرد.
شرکت شلمبرگر اویل فیلد هولدینگ، اذعان کرد که برای نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی آمریکا تبانی کرده است. این قانون به کاخ سفید اختیار می دهد تا پس از اعلام وضعیتی اضطراری بر اساس تهدید غیرمعمولی علیه آمریکا، مقررات خاصی در زمینه تجارت با برخی کشورها برقرار سازد. بر اساس این قانون، تجارت با ایران و سودان ممنوع است.
این جریمه 232.356 میلیون دلاری، بزرگترین مبلغ جریمه تحمیل شده بر یک شرکت به دلیل نقض این قانون است. این شرکت همچنین پذیرفته که تمام فعالیت های تجاری خود با ایران و سودان را خاتمه دهد و تمام اطلاعات درخواستی در مورد فعالیت های خود در این کشورها را در اختیار مقامات آمریکایی قرار دهد.
به علاوه، شرکت تابعه شلمبرگر، توافق کرده که دیگر در هیچ فعالیت مجرمانه دیگری مشارکت نکند و یک مشاور مستقل استخدام کند تا تبعیت این شرکت از مقررات مرتبط با تحریم ها را بررسی نماید.
این حکم روز 30 آوریل از سوی جان بیتس، قاضی دادگاه منطقه کلمبیا صادر شد و روز چهارشنبه پس از آن تایید شد که شرکت سندی را به دادگاه ارائه کرد مبنی بر اینکه به تبانی برای نقض قانون تحریم ها اعتراف کرده است.
دادگاه بر «جدی بودن» اقدام خلاف مقررات این شرکت در ارائه خدمات به شرکت های فعال در ایران و سودان در فاصله سال های 2004 تا 2010 تاکید کرد.
این حکم در شرایطی صادر شده است که ایران و گروه 1+5 در اوایل ماه آوریل به تفاهمی اولیه دست یافتند که می تواند منجر به توافق نهایی و لغو تحریم ها علیه ایران شود.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۵۸
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۰۸