سقف قیمت نفت ۷۰ دلار پیش‌بینی شد

سقف قیمت نفت ۷۰ دلار پیش‌بینی شد
مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی معتقد است: با توجه به پیش بینی‌ها مبنی بر افزایش تقاضا انتظار این است که قیمت نفت میان ۶۰ تا ۷۰ دلار در نوسان باشد.
مهدی عسلی در حاشیه سومین روز بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره نوسان قیمت نفت در سه هفته اخیر گفت: کاهش تولید نفت از منابع غیرمتعارف در آمریکا یکی از دلایل افزایش قیمت نفت در چند هفته اخیر بوده به گونه ای که نفت برنت به 65 دلار برای هر بشکه نیز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط هزینه تولید نفت اوپک زیر 20 دلار است و هزینه تولید غیرمتعارف بیش از 45 دلار است ، افزود : با کاهش قیمت نفت، تعداد دکلهای حفاری فعال در آمریکا به میزان 50 درصد کاهش یافت و به نوعی تولید نفت از منابع غیر متعارف غیراقتصادی شد.
عسلی با بیان اینکه بازار متوجه شده است که با کاهش قیمت نفت تولید نفت غیرمتعارف در آمریکا ادامه پیدا نمی کند و این موضوع ثابت شده است، تصریح کرد: با پیش بینیهای انجام شده مبنی بر افزایش تقاضا برای نفت، انتظار این است که قیمت نفت میان 60 تا 70 دلار در نوسان باشد.
مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی درباره برگزاری نمایشگاه بیستم و نقش آن در تعامل با جهان گفت: حضور 600 شرکت خارجی در این نمایشگاه نشانگر آن است که این شرکتها خود را برای روزهای پس از تحریم و ورود به بازار ایران آماده می کنند.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۰۶
تسنیم |
تعداد بازدید : ۴۹۶