تحقیق و تفحص مجلس از صنایع پتروشیمی

تحقیق و تفحص مجلس از صنایع پتروشیمی
گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرائت شد و نمایندگان به آن رای مثبت دادند.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ در جلسه علنی امروز آقای یوسف‌نژاد، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع پتروشیمی را قرائت کرد که طی آن گفت: این تقاضا در اجرای ماده 198 آیین نامه داخلی مجلس و در پاسخ به تقاضای جمعی از نمایندگان در باره انجام گرفتن این تحقیق و تفحص ارائه می شود.

وی افزود: کمیسیون صنایع ابتدا نامه‌ای به وزیر نفت ارسال کرد و از او خواست تا اطلاعاتی را درخصوص مواردی که قرار است تحقیق و تفحص در باره آن صورت گیرد، در اختیار کمیسیون قرار دهد.


آقای یوسف‌نژاد گفت: معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت پاسخ‌‌های لازم را طی نامه‌ای به کمیسیون ارائه کرد و به دنبال آن کمیسیون اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار داد.

وی افزود:‌ سپس کمیسیون موضوع ضرورت اجرای تحقیق و تفحص را با حضور متقاضیان و مسئولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران مطرح کرد و پس از بحث و بررسی، ضرورت اجرای آن در کمیسیون تصویب شد.

آقای حیات مقدم درباره این تحقیق و تفحص گفت: در این سال‌ها پتروشیمی از اهداف خود دور مانده و به رغم هزینه های زیادی که در این باره انجام شده به هدف‌های خود نرسیده است.

نماینده مردم بندر ماهشهر افزود: تقاضای این تحقیق و تفحص برای پیشرفت و توسعه زیرساخت‌هاست و قصد نداریم که مدیریت‌های سابق صنعت پتروشیمی را زیر سوال ببریم.

وی گفت: باید مشخص شود که چرا چرخه تولید ناقص است و رابطه صنایع پایین دستی با صنایع تکمیلی روشن نیست.
۳ مرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۲۷
نفت نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۲۳۴