ایران می تواند جایگاه قبلی خود را تصاحب کند

ایران می تواند جایگاه قبلی خود را تصاحب کند
ایران می تواند با همگام ساختن کشورهای دیگر و بخصوص کشورهای منطقه و حتی کشورهای خاور دور، اروپا و آمریکا جایگاه قبلی خود را در بازار به دست آورد. وی این فرآیند را بلند مدت توصیف کرد و گفت در این دوره با ورود ایران شرایط بازار نفت تغییر خواهد کرد.
فردیناندو بادا رئیس شرکت ایتالیایی نفت تک با اظهار امیدواری از برداشته شدن تحریمها گفت: ایران می تواند با همگام ساختن کشورهای دیگر و بخصوص کشورهای منطقه و حتی کشورهای خاور دور، اروپا و آمریکا جایگاه قبلی خود را در بازار به دست آورد. وی این فرآیند را بلند مدت توصیف کرد و گفت در این دوره با ورود ایران شرایط بازار نفت تغییر خواهد کرد.
  • او اضافه کرد یکی دیگر از اتفاقاتی که حتماً رخ خواهد داد این است که علاوه بر افزایش صادرات نفت، شاهد افزایش چشمگیری در عرضه محصولات نفتی و پتروشیمی ایرانی به بازارها جهانی خواهیم بود.

    شرکت نفت تک (NAFTTECH SRL) نمایندگی تعدادی از شرکتهای فعال در بخش مهندسی،تهیه و ساخت را بر عهده دارد. این شرکتهای ایتالیایی بیش از ١٠٠٠ کارمند دارند. این شرکت فعلا برنامه اجرایی در ایران ندارد و در حال مذاکره با برخی از شرکتها است که به گفته رئیس نفت تک، این مذاکرات پیشرفتهایی نیز داشته است. هر چند روند این مذاکرات به دلیل مسائل مرتبط با سرمایه گذاری به تعویق افتاده است. وی انتظار دارد در آینده نزدیک این مشکل نیز رفع شود تا مذاکرات به مرحله اجرا برسد.

    رئیس شرکت ایتالیایی نفت تک  اظهار داشت: انگیزه حضور این شرکت که برای اولین بار به بازار ایران آمده است، انتقال تکنولوژی است.
    ایشان با اظهار امیدواری برای برداشته شدن تحریمها در آینده نزدیک گفتند: ایران بیشتر به سرمایه گذاری در زمینه مهندسی و انتقال تکنولوژی نیاز دارد.
    فردیناندو بادا گفت همانطور که در حال حاضر در بازار ایران فعال هستیم امیدواریم تحریمها برداشته شود و سرمایه گذاریهای خارجی به سوی ایران روانه شود و ما هم بتوانیم پروژه هایی که در ایران انجام میدهیم را به پایان برسانیم.

    ایشان حضور نمایشگاه امسال ایران در آستانه پایان یافتن مذاکرات را یک موقعیت خوب برای بهبود روابط تجاری این شرکت با ایران دانست.

    فردینادو بادا رئیس شرکت نفت تک گفت در حال حاضر سرمایه گذاری در ایران ریسک دارد، نه اینکه خطرناک باشد بلکه برای کسی که حاضر به انتقال سرمایه خود به ایران شود ریسک دارد و سرمایه گذاران هنوز مردد به انجام این کارند . با این حال برداشته شدن تحریم ها شرایطی را به وجود می آورد که ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار نفت ایران را تسهیل می کند.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۴۱۱