کاهش ۱ دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

کاهش ۱ دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
قیمت جهانی نفت در جریان معاملات هفته گذشته یک دلار کاهش یافت و در پایان معاملات به ۶۵ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.
در حالی که بازار از فزونی عرضه نگران بود، قیمت نفت برنت روز جمعه اولین کاهش هفتگی خود در طی یک ماه گذشته را به ثبت رساند. این در حالی بود که قیمت نفت خام آمریکا به مدد آمارهای مثبت بازار کار و وقوع طوفان، برای هشتمین هفته متوالی افزایش داشت.
قیمت نفت خام به مدد کاهش ارزش دلار و پیش بینی بهبود تقاضا، پس از اندکی توقف در طی ماه گذشته، افزایش داشت.
اما روز پنجشنبه، قیمت ها 3 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از اوایل ماه آوریل تاکنون بود. نفت همچنین از ناحیه تقویت ارزش دلار و بازارهای فیزیکی نفت تحت فشار بود. بازارهای فیزیکی نشان داد که ده ها میلیون بشکه نفت از غرب آفریقا و دریای شمال بدون مشتری باقی مانده اند.
در جلسه روز جمعه، قیمت نفت برنت در پایان معاملات با 15 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 65 دلار و 39 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته 1.6 درصد برابر با یک دلار افت داشت. قیمت نفت برنت در طی 4 هفته پیشین افزایش داشت و 20 درصد رشد کرده بود.
قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز، 45 سنت، معادل 0.8 درصد افزایش یافت و به 59 دلار و 39 سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا در این هفته 0.4 درصد افزایش یافت و برای هشتمین هفته متوالی رشد داشت. بدین ترتیب قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت تاکنون 32 درصد رشد داشته است.
برخی تحلیلگران احتمال اصلاح قیمت ها را دور از انتظار نمی دانند.
جیم ریتربوش، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ممکن است شاهد کاهش قیمت در هفته آینده باشیم.»
قیمت نفت برنت در حالی کاهش یافت که در اوایل جلسه دیروز از آمارهای مثبت واردات نفت چین در ماه آوریل تقویت شده بود. تجار هشدار دادند که قیمت پایین نفت می تواند چین را تشویق به ذخیره سازی نفت کند و به حجم ذخایر جهانی بیافزاید.
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۲۵
تسنیم |
تعداد بازدید : ۴۹۱