زنگنه از مذاکرات جدید گازی با برخی کشورهای منطقه خبر داد

زنگنه از مذاکرات جدید گازی با برخی کشورهای منطقه خبر داد
وزیر نفت با بیان اینکه تنها ایران و قطر در منطقه توان صادرات گاز دارند، از مذاکره با کشورهای منطقه‌ای برای توافق‌های گازی خبر داد و افزود: این توافق‌ها پس از لغو تحریم‌ها نهایی می‌شود.
وزیر نفت در نشست با مدیران شرکت‌های انرژی آلمان در برلین، با بیان اینکه صنعت نفت و گاز ایران بیش از پول به فناوری تازه نیاز دارد، افزود: با استفاده از فناوری‌های روز می‌توان نفت و گاز بیشتری از میدان‌های نفت و گاز کشور برداشت کرد.

وی همچنین خواستار همکاری شرکت‌های آلمانی با شرکت‌های قابل اطمینان ایرانی در میدان‌های نفت و گاز ایران شد و درعین حال افزود: ما زیرساخت بسیار خوبی داریم و دولت به سرمایه گذاران کمک می‌کند. صنعت نفت کشورمان در سالهای گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه هم اکنون میلیاردها دلار در جنوب ایران برای زیرساخت‌های پتروشیمی سرمایه گذاری شده است، به راهبردهای گازی ایران اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی ایران در بخش گاز، مصرف داخلی و سپس صادرات آن به کشورهای همسایه با بهترین قیمت است.

زنگنه با بیان اینکه تنها ایران و قطر در منطقه توان صادرات گاز دارند، از مذاکره با کشورهای منطقه‌ای برای توافق‌های گازی خبر داد و افزود: این توافق‌ها پس از لغو تحریم‌ها نهایی می‌شود.

وزیر نفت چهارشنبه‌شب (16 اردیبهشت ماه) برای شرکت در کنفرانس امنیت انرژی با عنوان "امنیت انرژی میان شک و تردیدها (بحران‌ها و قیمت‌ها)" به برلین سفر کرد و با زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور است، دیدار و گفتگو کرد.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۲۷
تسنیم |
تعداد بازدید : ۴۲۱