روسیه نتوانست نفت ایران را بفروشد

روسیه نتوانست نفت ایران را بفروشد
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه روسیه هنوز نتوانسته است نفت ایران را به فروش برساند گفت: بدهی ۵.۳ میلیارد دلاری شرکت اماراتی به ایران هنوز تسویه نشده است.
محسن قمصری در جمع خبرنگاران گفت: مشکل ما در بحث قرارداد با روسیه این است که این کشور هنوز نتوانسته است محموله نفتی ایران را بفروش برساند.

وی با بیان اینکه البته هنوز محموله ای در اختیار روسیه قرار نگرفته است گفت: این کشور در ابتدا باید بتواند برای نفت ایران بازاریابی کند تا ایران نفت خام را در اختیار آنها قرار دهد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت گفت: آنها قرار نیست نفت خام ایران را با نفت اورال مخلوط و بفروش برسانند بلکه نفت ایران را به صورت مستقیم خواهند فروخت.

قمصری با اشاره به اینکه بدهی شرکت اماراتی بابت خرید میعانات گازی از ایران 5.3 میلیارد دلار است گفت: خریدار این محموله ها میعانات گازی را برای پالایشگاههای اماراتی برده است بنابراین خریدار مستقیم میعانات گاز محسوب می شود نه واسطه.

وی ادامه داد: از سال 2014 با تغییر سیاست شرکت ملی نفت ایران به بدهی های نفتی این شرکت اماراتی افزوده نشده است. در مورد تسویه این رقم بدهی نیز باید بانک مرکزی اعلام کند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران تشابه بدهی شرکت اماراتی را با بابک زنجانی رد کرد و گفت: با تغییر روش ایران در عملیات پرداخت همکاری شرکت ملی نفت ایران با این شرکت عربی ادامه یافت و تاکنون سه میلیارد دلار پول فروش میعانات گازی دریافت شده است.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۳۲
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۲۰