انتقال ٩,٧ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده نفتی در کشور با خط لوله

انتقال ٩,٧ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده نفتی در کشور با خط لوله
مجموع نفت خام و فرآورده نفتی انتقالی از طریق خطوط لوله در فروردین ماه امسال بیش از ٩ میلیارد و ٧٣٣ میلیون لیتر بوده است.

مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به خبرنگار شانا، در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، به خبرنگار شانا، گفت: از این میزان ٥ میلیارد و ٤٨٠ میلیون لیتر به نفت خام مربوط می شود که از مبادی تولید به ٧ پالایشگاه کشور منتقل شده است.

داریوش امیر سرداری گودرزی افزود: مابقی آن شامل بیش از ٤ میلیارد و ٢٥٢ میلیون لیتر فرآورده نفتی می شود که به انبارهای پخش تحویل شده است.

به گفته وی از این میزان فرآورده، حدود ٧٢ میلیون لیتر به بنزین سوپر، یک میلیارد و ٢٥١ میلیون لیتر به بنزین معمولی، یک میلیارد و ٦١٠ میلیون لیتر به نفت گاز، ١٩٤ هزار لیتر به نفت سفید، همچنین بیش از یک میلیون لیتر به بنزین جت، ١٢٥ میلیون لیتر به نفت جت، بیش از ٢٦٤ میلیون لیتر به نفتا و نزدیک به ٧٣٣ میلیون لیتر به نفت کوره مربوط می شود.

امیر سرداری با بیان این که بیشترین میزان انتقال بنزین با ٣١٧ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر و  نفت گاز با ١٨٤ میلیون و ٨٠٠ هزارلیتر به منطقه ری اختصاص دارد، تصریح کرد: کمترین میزان انتقال این دو فرآورده نیز به منطقه مراغه مربوط می شود.

وی کمتیرن میزان انتقال بنزین در منطقه مراغه را دو میلیون ٨٠ هزار لیتر و کمترین میزان انتقال نفت گاز در این منطقه را نیز دو میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر اعلام کرد.

به گزارش شانا،بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از ١٦ اردیبهشت ماه امسال در محا دائمی نمایشگاههای بین المللی آغاز به کار کرد و در مدت چهار روز برگزاری، آخرین یافته ها و دستاوردهای شرکتهای ایرانی و خارجی ارائه شد.

این رویداد مهم در صنعت نفت، روز گذشته (شنبه- ١٩ اردیبهشت ماه) به کار خود خاتمه داد.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷
تعداد بازدید : ۶۳۲