خودکفایی در تامین تجهیزات صنعت CNG در کشور

خودکفایی در تامین تجهیزات صنعت CNG در کشور
تامین و ساخت بیش از ٦٠ درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت سی ان جی به وسیله شرکتهای ایرانی انجام می شود.

  • معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حاشیه بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا،گفت: صنعت سی ان جی کشور به اندازه ای پیشرفت داشته است که در ساخت و تامین بیش از ٦٠ درصد از تجهیزات و قطعات مورد نیاز آن از جمله کمپرسورها،به مرحله بومی سازی رسیده ایم.

    منصور ریاحی، همچنین از فراهم کردن تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران در احداث جایگاههای سی ان جی کشور خبر داد، و افزود: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، برای جایگاهدارانی که در این عرصه اقدام به سرمایه گذاری می کنند، علاوه بر کارمزد ٨٠ تومانی که به ازای هر متر مکعب دریافت می کنند، کارمزد ویژه نیز در نظر گرفته است.

    وی افزود: بر اساس کارمزد ویژه،جایگاهداران به ازای عرضه هر مترمکعب سوخت پاک سی ان جی، در کلانشهرها ٦٠ تومان و در غیر کلانشهرها نیز ٤٠ تومان دریافت می کنند.

    به گفته وی، مالیات بر ارزش افزوده نیز برای جایگاهداران سی ان جی حذف شده است.

    مذاکره برای ساخت ١٠٠ جایگاه در قالب "برند"

    ریاحی،همچنین از مذاکره برای ساخت جایگاههای سی ان جی به صورت شرکتهای برندیگ، با "سازمان بازنشستگی وزارت نفت" و شرکت  گاز"تامکار گاز" برای ساخت ٥٠ باب جایگاه سی ان جی توسط هر کدام از شرکتهای یاد شده خبر داد.

    ریاحی، همچنین از مذاکره برای ساخت جایگاههای سی ان جی در قالب "برند" با "سازمان بازنشستگی وزارت نفت" و شرکت  گاز"تامکار گاز" برای ساخت ٥٠ باب جایگاه سی ان جی توسط هر کدام از شرکتهای یاد شده خبر داد.

    بازرسی ١٢٠٠ باب جایگاه CNG

    معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: تاکنون ١٢٠٠ باب جایگاه گاز طبیعی فشرده کشور، با همکاری سازمان ملی استاندارد بازرسی شده اند و بناست تا پایان امسال نیز، همه جایگاههای سی ان جی کشور مورد بازرسی ادواری قرار گیرند.

    وی ادامه داد: در جلساتی که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با سازمان ریاست جمهوری و شهرداری برگزار کرده است، با همکاری سازمان ملی استاندارد و شرکتهای تحت پوشش این سازمان، بازرسی خودروهای گازسوز نیز آغاز شده است.

    بازرسی ٢ هزار دستگاه تاکسی دوگانه سوز

    در مرحله نخست این طرح که از فروردین ماه امسال آغاز شده است، دو هزار دستگاه تاکسی دوگانه سوز در تهران از نظر فنی و ایمنی مخازن سی ان جی مورد بازرسی قرار گرفته اند.

    به گزارش شانا، بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از ١٦ اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی آغاز به کار کرد و در مدت چهار روز برگزاری،آخرین یافته ها و دستاوردهای شرکتهای ایرانی و خارجی ارائه شد.

    این رویداد مهم در صنعت نفت، روز گذشته (شنبه- ١٩ اردیبهشت ماه) به کار خود خاتمه داد.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۱۳
تعداد بازدید : ۵۲۴