درآمدزایی در اقتصاد تب دار روسیه

درآمدزایی در اقتصاد تب دار روسیه
دمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه از مردم این کشور خواسته است تا «کمربندهایشان را سفت تر ببندند». این درخواست حتی افراد خوشبین را هم متقاعد کرده که اقتصاد روسیه وضعیت خوبی ندارد.
  • به گزارش پایگاه خبری آسیا تایمز، بدون شک برنامه افزایش مالیاتها (شامل مالیات فروش جدید و افزایش مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد) زیان سنگینی را به شرکتها و کارکنان آنها تحمیل خواهد کرد. اگر آنچه سال گذشته با افزایش مالیاتها برای کارآفرینان رخ داد در نظر بگیریم، واقعیتهای زیادی آشکار می شود. سال گذشته حدود ٦٥٠ هزار کارآفرین مجبور شدند کسب و کار خود را تعطیل کنند.

    با وجود این، چنین به نظر می رسد که در همین شرایط افراد خوش شانس نه تنها مجبور نیستند کمربندهایشان سفت تر ببندند بلکه از تخفیف های مالیاتی هم برخوردار خواهد شد. این افراد خوش شانس، نه کشاورزند نه کارگر؛ آنها حتی از حوزه های فنی، آموزشی و علمی هم نیستند. این افراد غولهای نفتی روسیه و جهان هستند که در پروژه های نفت و گاز قطب شمال و شرق سیبری سرمایه گذاری کرده اند. گفته میشود که این پروژه ها از سودآوری بالایی برخوردار هستند.

    روزنامه روسیسکی ندرا چاپ روسیه در این باره نوشت: در اکتبر ٢٠١٣ رئیس جمهور ولادیمیر پوتین لایحه ای را امضا کرد که بر اساس آن، استخراج نفت از ذخایر دریایی از مالیات معاف است. به علاوه، به فروش، حمل و نقل و استفاده از نفت استخراج شده از دریا نیز مالیات بر ارزش افزوده تعلق نمی گیرد.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۱۹
تعداد بازدید : ۵۸۵