افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی ایران به 1.5 میلیارد لیتر

افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی ایران به 1.5 میلیارد لیتر
مدیرعامل شرکت ملی پخش از افزایش یک میلیارد و 500 میلیون لیتری ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در سال جهاد اقتصادی خبر داد و افزود: پیش بینی می شود امسال ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع کشور به 80 روز افزایش یابد.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، جلیل سالاری درباره آخرین وضعیت افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی ایران گفت: هم اکنون ساخت انبار و مخازن جدید ذخیره سازی انواع فرآورده نفتی در استان های مختلف کشور در حال انجام بوده که ساخت این تاسیسات از پیشرفتی افزون بر 50 درصد برخوردار است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: با افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی ایران، امکان ذخیره سازی فرآورده های نفتی از 50 روز به 80 روز افزایش خواهد یافت.
وی همچنین از افزایش ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع در صنایع عمده و نیروگاه ها خبر داد و افزود: تا اسفند ماه سال جاری، حدود 500 میلیون لیتر ظرفیت جدید ذخیره سازی فرآورده نفتی در صنایع و نیروگاه ها ایجاد می شود.
سالاری یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام در انبارهای نفتی را تجهیز و راه اندازی تجهیزات جمع آوری بخارهای بنزین برشمرد و گفت: تاکنون از میان 87 انبار موجود نفت در 80 انبار ذخیره سازی فرآورده های نفتی، طرح جمع آوری بخارهای بنزین به عنوان یک طرح زیست محیطی اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تجهیز و راه اندازی سامانه های هوشمند اندازه گیری را یکی دیگر از پروژه های در دست اجرای این مجموعه نفتی اعلام کرد و گفت: هم اکنون در 15 انبار نفت، سامانه اندازه گیری دقیق فرآورده های نفتی نصب و راه اندازی شده است.
وی با اعلام این که امسال در 52 انبار نفتی این سامانه راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی سامانه حفاظت الکترونیک در بیشتر انبارهای نفتی به بهره برداری می رسد.
این مقام مسئول با بیان این که تاکنون سه انبار نفت به این سامانه جدید مجهز شده اند، گفت: به زودی سامانه حفاظت الکترونیک در 15 انبار دیگر ذخیره سازی فرآورده های نفتی نصب و راه اندازی می شود.
۴ مرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۰۳
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۱۱۰