موتور آزمایش تعیین اکتان در پالایشگاه آبادان بازسازی شد

موتور آزمایش تعیین اکتان در پالایشگاه آبادان بازسازی شد
موتور آزمایش تعیین عدد اکتان فرآورده های نفتی آزمایشگاه مرکزی پالایشگاه آبادان بازسازی و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس آزمایشگاه مرکزی پالایشگاه نفت آبادان، گفت:این امر در جهت اهداف بلند مدت بهینه‌ سازی آزمایشگاه مرکزی،همگام با فناوری روز دنیا و روز آمد کردن روشهای آزمایش موتور آزمایش تعیین عدد اکتان به روش MON انجام شده است.

محمد جواد مفتاح با بیان این که پس از اجرای فونداسیون، تعمیر،بازسازی و نصب کنسول جدید الکترونیکی که بر اساس روش آزمایش ASTM ٢٦٩٩ و ASTM ٢٧٠٠ برنامه‌ریزی شده بود، موتور قدیمی از رده خارج شد،اظهار کرد: موتور این سیستم،از ٣٥ سال پیش تاکنون از رده خارج شده و غیر قابل استفاده شده  بود و پس از مشاوره با نمایندگی پشتیبان آن، تمام قطعات و سیستم برقکاری و تنظیم موتور، با امکانات موجود از سوی کارشناسان آزمایشگاه مرکزی، بازسازی، نوسازی و نصب شد و موتور جدید در سرویس قرار گرفت.

مفتاح یادآور شد: متور یاد شده، از جمله اقلام تحریمی و انحصاری است که تهیه آن از خارج، هزینه گزافی را به خود اختصاص می دهد؛ در حالی که ساخت آن به وسیله متخصصان آزمایشگاه مرکزی پالایشگاه نفت آبادان با یک پنجم هزینه انجام شده است.

آزمایشگاه مرکزی پالایشگاه نفت آبادان با راه اندازی این موتور که از رده خارج شده بود، در دقت برای آزمایش اکتان فرآورده های نفتی جایگاه نخست آزمایشگاههای پالایشگاهی کشور را به خود اختصاص داده است.

با راه‌ اندازی موتور آزمایش تعیین عدد اکتان به روش MON، آزمایشگاه مرکزی شرکت پالایش نفت آبادان با دارا بودن استاندارد آزمایشگاهی ISO/IEC ١٧٠٢٥، عنوان نخستین مجموعه آزمایشگاهی را در این زمینه کسب کرده است.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۰۳
تعداد بازدید : ۵۶۵