استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی می بایستی از مرحله هم زبانی به همدلی برسد

استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی می بایستی از مرحله هم زبانی به همدلی برسد
دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران با اعلام ابن که صدای همنوایی با بخش غیر دولتی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، در دولت تدبیر و امید به مراتب مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: این شعارها می بایستی یک راهبرد و استراتژی قلمداد و از مرحله هم زبانی به همدلی برسد.

* به گزارش اوپکس، مهندس مهدی اسپندیاری که در نخستین همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین المللی انرژی سخن می گفت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» نامگذاری و پیشرفت اقتصادی را به عنوان نخستین آرزوی بزرگ خود برای ملّت در این سال اعلام کردند. با کنار هم گذاشتن این دو می توان به این نتیجه رسید که معظم له اتحاد و همدلی دولت با بخش های تاثیر گذار اقتصادی را رکن موثر تحقق این آرزو و یا به بیان بهتر مطالبه می دانند.

* وی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی را به عنوان بزرگترین و ارزآورترین تشکل بخش خصوصی معرفی کرد و افزود: ما معتقد هستیم با همکاری های صمیمانه مابین دولت و بخش خصوصی به عنوان بخشی از بدنه اقتصادی ملت می توان به همه ی این آرزوها که رفاه و آسایش مردم عزیز کشورمان را در پی دارد، دست یافت.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران ادامه داد: این نمایشگاه درحالی برگزار می شود که امید برای لغو تحریم‌های ایران و ورود دوباره به بازار، سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران بسیاری را به این رویداد کشانده است و حضور صدها شرکت خارجی از کشورهای مختلف و بویژه چین و اروپا در نمایشگاه موید این مدعاست. 70 شرکن عضو این اتحادیه که از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرآورده های نفتی خوشنام کشور می باشند نیز در دو سالن 7 و 27 گردهم آمدند تا علاوه بر نمایش توانمندی های خود در حوزه صادرات این فرآورده، به تبادل تجربیات، جلب و جذب مشتریان و سرمایه گذاران خارجی و در نهایت گسترش تعاملات بین المللی بپردازند.

* اسپندیاری اظهار داشت: برای حل مشکلات اقتصادی و دسترسی به پیشرفت و رونق اقتصادی می بایستی از توانمندی فراموش شده و یا کمتر استفاده شده بخش خصوصی استفاده گردد. صدای همنوایی با بخش غیر دولتی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی که در دولت تدبیر و امید به مراتب مورد تاکید قرار گرفته است می بایستی این شعار به عنوان یک راهبرد و استراتژی قلمداد و از مرحله هم زبانی به همدلی برسد.

* به گزارش اوپکس، وی اضافه کرد: برای مثال فراوری نفت و پرهیز از خام فروشی آن به اندازه ای برای رهبری نظام مهم است که ایشان در نخستین روز از سال ١٣٩٤و در اجتماع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به ایجاد یک نهضت برای کاهش خام فروشی اشاره و آن را به عنوان یکی از راههای تقویت تولید داخلی دانستد.

* دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران ادامه گفت: حل مسائل مربوط به قوانین و مقررات صادرات فراورده ها، حمل و نقل، ترانزیت،خود اظهاری، استاندارد سازی، پرهیز از خام فروشی و تبدیل نفت به فرآورده برای صادرات، و ... از موضوعات مهمی هستند که معتقدیم با تشکیل کمیته ها و کارگروه های مشترک می توان به راهکارهای مشترکی رسید که هم منافع ملت در ان لحاظ شده باشد و هم منافع ملت.

* وی در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران از همکاری های صمیمانه شرکت ملی نفت ایران تشکر و این شرکت را حامی همیشگی این اتحادیه دانست.

اسپندیاری همچنین از تاخیر در شروع همایش و ترافیک موجود در خیایان های اطراف نیزاز حاضران عذرخواهی کرد.

گفتنی است، نخستین همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین المللی انرژی، به همت اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران و همزمان با دومین روز برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت برگزار شد.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۳:۳۸
تعداد بازدید : ۶۸۱