افزایش تولید بنزین در سال جاری در ایران

افزایش تولید بنزین در سال جاری در ایران
معاون وزیر نفت با اشاره به بهره برداری از طرح ۳عظیم پالایشگاهی درسال ۹۴گفت:بابهره‌برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه‌های بندرعباس و اصفهان، تولید بنزین ایران امسال بیش از ۳میلیون لیتر افزایش می‌یابد.
عباس کاظمی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش واردات بنزین ایران در سال گذشته و ابتدای سال جاری تاکنون گفت: برنامه برای واردات روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین از خارج از کشور بود که خوشبختانه با اجرای طرح‌های افزایش تولید و مدیریت مصارف داخلی، حجم واردات از سال گذشته تاکنون به حدود ۴.۵ میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اجرای طرح‌های جدید افزایش تولید بنزین در سال‌جاری، تصریح کرد: بر این اساس دو طرح جدید بنزین سازی در پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و اصفهان و فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال‌جاری به بهره برداری خواهند رسید.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه با بهره برداری از دو طرح جدید پالایشگاهی اصفهان و بندرعباس در مجموع بیش از ۳ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین ایران افزوده می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر این، با بهره برداری از مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم پیش بینی می شود واردات بنزین کشور متوقف شود.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش صادرات گازوئیل به عراق، اقلیم کردستان و افغانستان در سال‌جاری، اظهار داشت: با افزایش تولید گاز میزان تحویل سوخت مایع به مشترکان مختلف همچون نیروگاه‌ها و صنایع به شدت کاهش یافته و از این رو سیاست سال‌جاری بر مبنای صادرات فرآورده های نفتی است.

وی همچنین از برنامه ریزی به منظور کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه‌های داخلی خبر داد و یادآور شد: براساس وضعیت عرضه و تقاضا در بازار جهانی، میزان تقاضا برای خرید نفت کوره رو به کاهش بوده و از این رو سیاست ایران کاهش تولید و عرضه نفت کوره است.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح‌های جدید بهینه سازی و توسعه در پالایشگاه‌های موجود نفت قصد داریم تولید گازوئیل را جایگزین نفت کوره کنیم، گفت: علاوه بر این، سال‌جاری در کنار افزایش صادرات گازوئیل، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع با بهره برداری از پالایشگاه خلیج فارس هم ایران علاوه بر توقف واردات، به یکی از کشورهای صادرکننده این فرآورده نفتی تبدیل می شود.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به برنامه ریزی به منظور اتصال نیروگاه‌های برق به شبکه خطوط لوله نفتی کشور، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷ نیروگاه جدید برق به شبکه خطوط لوله فرآورده‌های نفتی متصل شده است، ضمن آنکه خط لوله انتقال سوخت هواپیما از پالایشگاه تهران به فرودگاه امام خمینی (ره) هم راه اندازی و افتتاح شد.

 

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۵۲۳