نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت

نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت
نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت، انجمن علمی ژئومکانیک نفت ایران و دانشگاه شاهرود هفته آینده در مرکز همایشهای بین‌المللی پژوهشگاه نفت برگزار می‌شود.

بررسیهای تکتونیکی در ژئومکانیک نفت، بررسیهای لرزه‌ای و میکرولرزه‌ای، پتروفیزیک، آزمونهای آزمایشگاهی و برجا، روابط تحلیلی و مدلهای رفتاری، مدل‌سازی ژئومکانیکی، کاربرد ژئومکانیک در حفاری، کاربرد ژئومکانیک در تولید، پایش و مدیریت ریسک و موضوعهای ویژه در ژئومکانیک از محورهای این کنفرانس دو روزه است.

  • از اهداف این کنفرانس، افزایش سطح دانش فنی و علمی کاربرد ژئومکانیک در نفت، بررسی اهمیت و نقش مطالعات ژئومکانیکی در تولید صیانتی، بررسی فناوریهای نوین در طراحی، تحلیل و بهره برداری از چاهها و مخازن هیدروکربوری ثبت تجربیات و مستندسازی پژوهشهای مرتبط با موضوعهای کنفرانس است.

    آشنایی و دستیابی به آخرین دستاوردها و فناوریهای پیشرفته جهان، ایجاد بستری مناسب برای هم اندیشی دست اندرکاران مرتبط با طرحهای ژئومکانیک نفت و شناسایی و معرفی کاربردهای علم ژئومکانیک در صنایع نفت و گاز از دیگر اهداف این کنفرانس است.

    همچنین میزگرد تخصصی با موضوع "مطالعات ژئومکانیک میدانهای هیدروکربوری؛ ضرورتها، چالشها و راهکارها" در روز نخست کنفرانس با سخنرانی هرمز قلاوند، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت به عنوان سخنران اصلی کنفرانس برگزار می‌شود.

    این رویداد مهم علمی با حضور محمدمهدی فاتح، رئیس دانشگاه شاهرود، حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، محمدرضا مقدم، معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت، هرمز قلاوند، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت، علوی طالقانی، سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، فرخ ناصری ‌کریموند، معاون مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و حسین محمدرضایی، سرپرست اداره زمین‌شناسی شرکت نفت فلات قاره انجام می شود.

    به گزارش شانا، نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت روزهای سه شنبه و چهارشنبه (٢٢ و ٢٣ اردیبهشت ماه) در مرکز همایشهای بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار می‌شود.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۴۷۵