آگوکو لیبی ٢٦٠ هزار بشکه نفت تولید می‌کند

آگوکو لیبی ٢٦٠ هزار بشکه نفت تولید می‌کند
سخنگوی شرکت دولتی نفت آگوکو لیبی روز یکشنبه (٢٠ اردیبهشت ماه) از تولید ٢٦٠ هزار بشکه نفت در روز خبر داد.

  • به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی آگوکو روز یکشنبه اعلام کرد که این شرکت هم‌اکنون ٢٣٠ هزار تا ٢٦٠ هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کند.

    بر اساس این گزارش، یک مقام نفتی پیش‌بینی کرد که این هفته سه نفتکش برای بارگیری نفت در پایانه الحریقه پهلو می‌گیرند. 

    وی افزود که یک نفتکش دیگر نیز به منظور حمل بنزین به بازار داخلی لیبی، در پایانه شرقی این کشور پهلو گرفته است. 

    به گفته یکی از مهندسان میدان نفتی الفیل، این میدان همچنان به دلیل اعتصاب نیروهای امنیتی تعطیل است.

    ماه گذشته، اعتصاب نیروهای امنیتی که خواستار کار دولتی بودند، سبب توقف فعالیت میدان نفتی الفیل شد. این میدان نفتی به وسیله شرکت ملی نفت لیبی و شرکت انی ایتالیا اداره می‌شود.

    همزمان با تداوم خشونتها و جدایی مقامهای دولتی لیبی، اعتراضهای جدید در دو هفته گذشته نیز به تعطیل شدن چند میدان نفتی و پایانه این کشور منجر شده است.

    سه‌شنبه گذشته، معترضان با مسدود کردن خط لوله انتقال نفت متصل به پایانه الزویتینه، خواستار استخدام در نهادهای دولتی لیبی شدند. مسدود شدن این خط لوله به توقف فعالیت این پایانه و در نتیجه چند میدان نفتی واقع در شرق این کشور منجر شد.

    بنا براین گزارش، میدان نفتی الشراره نیز در ماه نوامبر به دلیل مسدود شدن یک خط لوله تعطیل شد.

    شرکت ملی نفت لیبی به‌ تازگی آمارهای مربوط به تولید نفت را منتشر نکرده است اما منابع صنعتی برآورد می‌کنند که تولید نفت لیبی هم‌اکنون کمتر از ٤٠٠ هزار بشکه در روز است. این کشور در سال ٢٠١٠ میلادی روزانه ١,٦ میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد.

    لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی با درگیریهایی میان دو دولت دست‌‌به ‌گریبان است. یکی از این دو دولت در شرق لیبی مستقر است و دیگری کنترل طرابلس را در اختیار دارد.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۵۳۰