فرایند انتخاب تشکل صادراتی نمونه سال 1390 کلید خورد

فرایند انتخاب تشکل صادراتی نمونه سال 1390 کلید خورد
مدیرکل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در راستای تقدیر از تشکل‌های صادراتی نمونه و برتر کشور، این سازمان همزمان با برگزاری روزملی صادرات و معرفی صادرکنندگان نمونه، اقدام به انتخاب و معرفی تشکل صادراتی نمونه در سال 1390 کرده است.
به گزارش تجارت پرس به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، گیتی توانا افزود: تمام تشکل های صادراتی حداکثر تا پایان وقت اداری روز پنجم مرداد ماه سال جاری می توانند پرونده ها را به دبیرخانه کمیته انتخاب تشکل صادراتی نمونه واقع در دفتر امور بنگاه ها این سازمان تحویل دهند و دبیرخانه مربوطه از پذیرش پرونده های متقاضیان پس از تاریخ مقرر و یا به صورت ناقص معذور می باشد.

وی، میزان تحصیلات و تجارب علمی و عملی اعضای هیات مدیره، تعداد نمایندگی ها و شعب فعال تشکل در داخل و خارج از کشور و وضعیت استفاده از خدمات کارشناسان و مشاوران در حوزه های مختلف را به عنوان برخی از شاخص ها و معیارهای انتخاب تشکل صادراتی نمونه سال 1390 عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین وضعیت برگزاری و حضور در رویدادهای تخصصی نظیر نمایشگاه‌ها، اعزام و پذیرش هیات های تجاری، وضعیت سیستم های مدیریتی و تخصصی تشکل، تعداد تفاهم نامه های منعقده با سایر تشکل های مرتبط و دستگاه های ذیربط، میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای توسعه صادرات اعضا تحت پوشش، میزان و نحوه ارائه خدمات به اعضاء اعم از تجاری، حقوقی، اطلاعات تخصصی و رایزنی و برقراری ارتباط با نهادها و سازمانهای دولتی برای رفع مشکلات اعضاء و وضعیت تهیه و توزیع گزارش های تخصصی در خصوص محصولات تولیدی- صادراتی حوزه مربوطه از دیگر شاخص های انتخاب تشکل نمونه صادراتی است.

توانا افزود: تمام اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی که مایل به مشارکت در این رقابت ملی هستند باید به پورتال اختصاصی سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی tpo.ir، بخش صادرکنندگان نمونه، قسمت انتخاب صادرکنندگان نمونه سال 90 مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: همچنین تشکل های صادراتی که مایل به مشارکت در این رقابت هستند باید فرم‌های شاخص‌ها و معیارهای انتخاب تشکل صادراتی نمونه در سال 1390، را تهیه و تکمیل کنند.

مدیرکل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پس از انتخاب نهایی تشکل صادراتی نمونه و برتر، همزمان با برگزاری روز ملی صادرات در سال 1390، از تشکل صادراتی نمونه به عنوان خادمان صادرات کشور تقدیر بعمل می‌آید.

۴ مرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۱۵
تجارت پرس |
تعداد بازدید : ۱,۱۹۱