یک شرکت بزرگ نفتی، به بخش خصوصی می‌رسد

یک شرکت بزرگ نفتی، به بخش خصوصی می‌رسد
این شرکت تا پایان سال اقدام به اصلاح ساختار خود و خصوصی‌سازی برخی بخشهای آن می‌کند.

«عصام الزجالی»، رئیس شرکت دولتی نفت عمان یکشنبه (٢٠ اردیبهشت ماه ٩٤) در گفتگو با خبرنگاران گفت که این شرکت تا پایان سال اقدام به اصلاح ساختار خود و خصوصی‌سازی برخی بخشهای آن می‌کند.

الزجالی توضیح داد: با ساختار جدید، شرکت نفت بیش از پیش روی پروژه‌های شهر الدقم متمرکز می‌شود و با خصوصی‌سازی شرکتهای تابعه، مدیریت برخی داراییهای بین‌المللی خود را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.
 مدیر شرکت نفت عمان توضیحی در خصوص این که کدام یک از شرکتهای تابعه آن خصوصی‌سازی می‌شوند، ارائه نکرد.

 با این حال، شرکت نفت عمان در حوزه‌ پتروشیمی، تولید برق، کشتیرانی و اکتشاف و تولید نفت فعالیت دارد.

طبق آخرین گزارش سالانه شرکت نفت عمان، این شرکت و شرکای آن تا سال ٢٠١٣ در مجموع ٢٤,٤ میلیارد دلار روی شرکتهایی در داخل عمان سرمایه‌گذاری کردند. همچنین ٦٥ درصد از سرمایه‌گذاریهای فعلی این شرکت نیز در داخل عمان انجام شده است.
 
بر اساس این گزارش، یکی از پروژه‌های بزرگ شرکت نفت عمان ساخت یک پالایشگاه نفتی در شهر ساحلی الدقم است.

به گفته الزجالی، شرکت نفت عمان چند توافقنامه با صندوق ملی ذخیره عمومی عمان که بزرگترین صندوق سرمایه این کشور است، امضا می‌کند که نخستین آنها در خصوص مدیریت مشترک سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی است.

 مدیر شرکت نفت عمان در این خصوص گفت: ما به دنبال مدیریت مشترک سرمایه‌گذاریهای مشترک هستیم، چه این سرمایه‌گذاریها در حوزه انرژی باشند و چه در دیگر حوزه‌ها، ما از طریق دفتر صندوق ذخیره عمومی در تانزانیا، آنها را مدیریت می‌کنیم.

 الزجالی افزود: در آینده ما به دنبال سرمایه‌گذاری در آفریقا هستیم، البته این موضوع زمان‌بر است.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲
تعداد بازدید : ۵۱۶