اوپک به اجازه نمی‌دهد تهران سهم خود را از بازار نفت پس بگیرد

اوپک به اجازه نمی‌دهد تهران سهم خود را از بازار نفت پس بگیرد
اقتصاددان کپیتال ایکانومیست انگلیس گفت: بسیار بعید است اعضای اوپک تولید خود را کاهش و به تهران اجازه دهند سهم خود از بازار را بازیابد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از ترند، به اعتقاد یک اقتصاددان انگلیسی، بعید است کشورهای عضو اوپک به ایران اجازه دهند تا سهم خود را بازار دوباره بازپس گیرد.

توماس پوگ اقتصاددان شرکت تحقیقات اقتصادی و مشاوره‌ای کپیتال ایکانومیست انگلیس در این‌باره گفت، ما فکر می کنیم که بسیار بعید است که اعضای اوپک تولید خود را کاهش و به تهران اجازه دهند تا سهم خود از بازار را بازیابد از اینرو هرگونه افزایش عرضه‌ای از سوی ایران فشار مضاعف کاهشی بر قیمت نفت خواهد داشت.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران این هفته با توضیح اینکه ایران صادرات نفت خود را به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد و از دیگر تولیدکنندگان نفت خواست تا مسیر بازگشت نفت ایران به بازار پس از برداشته شدن تحریم‌ها را هموار سازند.

زنگنه با اشاره به کاهش 60 درصدی صادرات نفت ایران از زمان تشدید تحریم ها یعنی اواسط سال 2012، افزود، تولیدکنندگان نفت باید برای ازسرگیری صادرات نفت ایران پس از رفع تحریم‌ها جا باز کنند.

این کارشناس نفتی افزود، علی‌رغم تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، عرضه نفت اوپک همچنان رو به افزایش است حتی پیش از افزایش بالقوه ناشی از لغو تحریم‌های ایران.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۶۳۷