ابراز تمایل شرکت آمریکایی برای همکاری با ایران در صنعت پتروشیمی

ابراز تمایل شرکت آمریکایی برای همکاری با ایران در صنعت پتروشیمی
مدیر ارشد یک شرکت آمریکایی که در زمینه فروش تکنولوژی مورد نیاز صنعت پتروشیمی فعالیت دارد با اشاره به تمایل این شرکت برای همکاری با ایران گفت: «ما بررسی طرح های احتمالی را آغاز کرده ایم تا ببینیم چه فرصت هایی وجود خواهد داشت.
در حالی که آمریکا و 5 قدرت جهانی مشغول مذاکره با ایران بر سر پرونده هسته ای این کشور و کاهش تحریم ها هستند، شرکت های پتروشیمی فرصت هایی را برای توسعه فعالیت خود در ایران می بینند.
یک مدیر ارشد شرکت هانی ول یو او پی آمریکا که در زمینه فروش تکنولوژی مورد نیاز صنعت پتروشیمی فعالیت دارد گفت، اگر تحریم ها کاهش یابد، فرصت های زیادی فراروی شرکت ها قرار خواهد گرفت.
میشائیل تی میلارد، معاون رئیس شرکت یو او پی نیز گفت: «اگر توافق به دست آید، پتانسیل زیادی وجود خواهد داشت. ما بررسی طرح های احتمالی را آغاز کرده ایم تا ببینیم چه فرصت هایی وجود خواهد داشت و ما چگونه نیروهای بازار و فروش های خودمان را به حرکت در خواهیم آورد. ما هیچ قرارداد یا فروشی به ایران نداشته ایم، اما می دانیم که بازیگران فعال در بازار این کشور چه کسانی هستند.»
وی افزود: «ما به مدت حدود 20 سال است که در ایران فعالیتی نداشته ایم و چیز زیادی در مورد صنعت (پتروشیمی) این کشور نمی دانیم. اما بخش زیادی از تکنولوژی مورد استفاده در ایران متعلق به یو او پی است.»
میلارد که روز دوشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی صنایع پایین دستی در ابوظبی سخن می گفت، تاکید کرد، در صورتی که تحریم ها برداشته شود، سرمایه گذاری عظیمی برای ارتقاء پالایشگاه های ایران صورت خواهد گرفت.
«در طی 20 سال گذشته هیچ ارتقایی صورت نگرفته است. راندمان پالایشگاه ها خیلی پایین است. همه این پالایشگاه ها در ایران 30 سال قبل توسط یو او پی طراحی شده اند. آنها زیرساخت های موجود را دارند.»
نماینده ارشد شرکت توتال فرانسه نیز در خصوص ورود به بازار انرژی ایران گفت، هنوز خیلی زود است بخواهیم در مورد اینکه آیا در ایران سرمایه گذاری خواهیم کرد یا نه صحبت کنیم.
جان ویاله فون، معاون بخش پالایش و پتروشیمی توتال گفت: «در صورتی که تحریم ها برداشته شود، ما وضعیت را بررسی خواهیم کرد، اما هنوز خیلی زود است در مورد آن صحبت کنیم.»
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۵۶
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۴۶