ظهور بابک زنجانی دوم و وجود واسطه در فروش میعانات گازی ایران به امارات صحت ندارد

ظهور بابک زنجانی دوم و وجود واسطه در فروش میعانات گازی ایران به امارات صحت ندارد
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با انتقاد از ادعای ظهور بابک زنجانی دوم، گفت: وجود واسطه در خرید نفت امارات از ایران صحت ندارد.
سیدمحسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره فروش میعانات گازی به امارات و نحوه دریافت پول از این شیخ نشین، گفت: قرارداد ما با امارات متحده عربی مستقیم بوده اما به دلیل تحریم ها، این کشور حاشیه خلیج فارس تا پایان سال ٢٠١٣ میلادی نمی توانست پول محموله های نفتی را مرتب پرداخت کند.

روابط عمومی وزارت نفت به نقل از قمصری اعلام کرد: از ابتدای سال ٢٠١٤ با تمهیداتی که اندیشیده شده پول ها در حال دریافت بوده و بدهی پیشین دیگری به این مبلغ اضافه نشده است.

قمصری پیش از در خصوص این موضوع گفته بود: عملکرد این شرکت و مالک آن شبیه عملکرد بابک زنجانی نبوده است. دلیل این امر آن است که ما با این شرکت در سال 2014 همکاری را ادامه دادیم و 3 میلیارد دلار از آنها پول گرفتیم اما روش پرداخت و عملیات را تغییر دادیم به گونه ای که میعانات گازی از ایران می برد و پول آن را تحویل می دهد و فقط بدهی قبلی آن باقی مانده است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران افزوده بود: خریدار، این میعانات را برای پالایشگاه هایی در خود امارات برده است و خریدار مستقیم محموله های میعانات محسوب می شود و واسطه نیست.

قمصری با بیان اینکه بدهی شرکت های اماراتی 5.3 میلیارد دلار است، گفت: از ابتدای سال 2014 با تغییر سیاست ما افزایش بدهی این شرکت متوقف شده است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت، افزود: در مورد میزان تسویه بدهی، شرکت اماراتی بانک مرکزی می تواند اظهارنظر کند و قرار است بانک مرکزی این بدهی را تسویه کند.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۲:۴۰
تعداد بازدید : ۶۸۷