آغاز فعالیت پتروشیمی مرجان در شهریورماه سال ١٣٩٥

آغاز فعالیت پتروشیمی مرجان در شهریورماه سال ١٣٩٥
پتروشیمی مرجان طبق برنامه ریزی انجام شده شهریور ماه سال ١٣٩٥ در منطقه ویژه اقتصادی پارس به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری ساتا، حسن بیگی، مدیرعامل پتروشیمی مرجان تصریح کرد: با اتخاذ تمهیدات لازم فرایند انجام امور اجرایی این پروژه در بخشهای مختلف از جمله خرید تجهیزات بخوبی پیش می رود و پروژه در زمان‌بندی تعیین شده به مرحله بهره‌برداری می رسد.

بیگی با اشاره به مذاکرات خارجی اخیر انجام شده برای خرید تجهیزات مورد نیاز پروژه مرجان نتایج این مذاکرات را رضایتبخش توصیف کرد و گفت: ما برای خریدهای خود در چند گزینه مهم به موازات هم در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم در زمان تعیین شده آن را به پایان برسانیم.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و سیاستهای کلی نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران درباره اولویت دادن به استفاده ازتوانمندیهای داخلی برای تأمین امکانات مورد نیاز پروژه‌های صنعتی تصریح کرد : تلاش بر آن داریم تا هر آنچه را که امکان دارد از از منابع داخلی تأمین کنیم.

بر پایه این گزارش همسو با سیر انجام آخرین مراحل عملیات ساخت پتروشیمی مرجان، کار انتقال و نصب  نخستین برج از سه برج تقطیر این طرح از اهواز به پارس جنوبی نیز در اواخر سال گذشته با موفقیت انجام شد.

ساخت این برجها که هر کدام بیش از یکصد تن وزن دارند، توسط متخصصان ایرانی مدت ٢ سال به طول انجامیده است و طبق برنامه تنظیمی، عملیات ساخت و نصب دو برج تقطیر بعدی این مجتمع نیز از سوی پیمانکار ایرانی در چند ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

با انجام این عملیات، بخش مهمی از مراحل ساخت پتروشیمی مرجان انجام و عملاً مرحله نصب تجهیزات آغاز خواهد شد. شرکت سرمایه گذاری ساتا ٦٧ درصد از مالکیت سهام مرجان را در اختیار دارد و میزان سرمایه‌گذاری‌اش در این طرح تاکنون بالغ بر ٨٨٧ میلیارد ریال بوده است.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۷۵۵