تشکیل شورای عالی صادرات ضروری است

تشکیل شورای عالی صادرات ضروری است
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تشکیل شورای عالی صادرات در سطح تشکلها و کنسیرسیوم‌های صادراتی ضروری است چرا که با این کار می توان مشکلات تشکل‌های صادراتی را مورد بررسی قرار داد و انتظارات آنان را به دولت منتقل کرد.
گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران حاکی است، 'حمید صافدل' اظهار داشت: در دنیای رقابتی کنونی برای توسعه صادرات و نفوذ بیشتر در بازارهای هدف صادراتی نیازمند روحیه جهاد اقتصادی هستیم و تنها با برنامه‌ریزی می‌توان به اهداف صادراتی دست یافت.
وی با بیان اینکه تشکلهای صادراتی نقش موثری در کسب سهم صادرات غیرنفتی 36 میلیارد دلاری در سال گذشته داشتند گفت: هم اکنون رشد متکی به تجارت، راهبرد اصلی کشورهای توسعه یافته برای خروج از وضعیت بحران اقتصادی جهانی است.

معاون وزیر بازرگانی جایگزینی صادرات نفتی با صادرات غیرنفتی را یکی از مهم ترین راهبردهای دهه های اخیر اقتصاد ایران ذکر کرد و افزود: این بدان معناست که تک محصولی بودن اقتصادی یا وابستگی به نفت ریشه اصلی بسیاری از مشکلات ساختاری در اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه در طول اجرای چهار برنامه پنج ساله هر ساله درصدی از اهداف صادراتی تحقق یافته، گفت: برنامه چهارم توسعه یکی از موفق ترین برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور بود که در طول اجرای آن فراتر از اهداف پیش بینی شده در زمینه صادرات قدم برداشتیم.
معاون وزیر بازرگانی ادامه داد: تحقق اهداف صادرات 45 میلیارد دلاری در سال جاری و به طور کلی موضوع توسعه صادرات غیرنفتی با ارزش افزوده و جایگزینی آن با صادرات منابع، از اولویت های اصلی دولت است.
۵ مرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۲۰
اتاق تهران |
تعداد بازدید : ۱,۳۲۲