جزئیات ساخت ۲ خط لوله استراتژیک نفتی در ایران

جزئیات ساخت ۲ خط لوله استراتژیک نفتی در ایران
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت با تشریح ساخت ۲ خط لوله استراتژیک نفتی ایران، اعلام کرد: نزدیک به ۹۰۰ کیلومتر خطوط لوله به منظور انتقال فرآورده نفتی به زودی در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

میرعلی اصغر ساجدی در تشریح جزئیات ساخت خطوط لوله و تاسیسات جدید انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی در ایران، گفت: یک برنامه سه ساله به منظور تکمیل و بهره برداری از خطوط لوله جدید انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی در کشور تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اعلام اینکه هم اکنون پروژه خط لوله ۲۶ اینچی بندرعباس- سیرجان-رفسنجان به طول تقریبی ۴۶۸ کیلومتر مراحل ساخت را پشت سر می گذارد، تصریح کرد: هدف از ساخت این خط لوله عظیم نفتی انتقال فرآورده و محصولات نفتی تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به استان های مرکزی کشور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه همزمان با این خط لوله، عملیات اجرایی خط لوله انتقال نایین- کاشان- ری هم در حال انجام است، بیان کرد: خط لوله نفتی نائین به شهرری هم به منظور انتقال پالایشگاه‌های نفت بندرعباس، هرمز و ستاره خلیج فارس را از مسیر نایین به کاشان و از آنجا به تهران منتقل می کند.

ساجدی تاکید کرد: با تکمیل و بهره برداری از خط لوله جدید نفتی ۴۲۰ کیلومتری نائین به شهر ری در کنار صرفه جویی انتقال و توزیع فرآورده های نفتی، پایداری شبکه انتقال و توزیع سوخت مایع هم در کشور افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با تاکید بر اینکه با ساخت این خط لوله روزانه ۲۰۴ هزار بشکه فرآورده های شامل گازوئیل، نفت سفید و بنزین از نائین به کاشان و ۱۹۰ هزار بشکه از کاشان به ری منتقل می شو، تبیین کرد: پیش بینی می شود عملیات اجرایی ساخت این پروژه نفتی تا سال ۱۳۹۵ تکمیل و در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

این مقام مسئول با با بیان اینکه علاوه بر این احداث خط لوله نفتی تبریز به خوس و سپس ارومیه هم در اولویت برنامه های توسعه ای قرار گرفته است، افزود: در کنار احداث خطوط لوله نفتی، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی هفت مرکز جدید انتقال نفتی هم در برنامه قرار داده شده است.

وی با اعلام اینکه احداث خط لوله انتقال فرآورده نفتی از آبادان به شهر ری همچنین احداث تلمبه خانه آبادان و ماهشهر از دیگر پروژه های اولویت دار نفتی به شمار می رود، گفت: پروژه تلمبه خانه آبادان شامل، احداث ۷ تلمبه خانه و چهار پایانه است.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۱:۱۹
مهر |
تعداد بازدید : ۴۹۳