کاهش ۱۹ درصدی صادرات غیرنفتی عربستان در مارس ۲۰۱۵

کاهش ۱۹ درصدی صادرات غیرنفتی عربستان در مارس ۲۰۱۵
صادرات غیرنفتی عربستان در ماه مارس ۱۹.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۱۵.۷ میلیارد ریال سعودی رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری زاویا، بر اساس گزارش منتشره از سوی اداره مرکزی آمار و اطلاعات عربستان، صادرات غیرنفتی این کشور در ماه مارس 19.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و به 15.7 میلیارد ریال سعودی رسیده است.
این در حالی است که واردات عربستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.8 درصد رشد داشته و به 55.6 میلیارد ریال سعودی رسیده است.
محصولات پلاستیکی اصلی ترین کالای صادراتی عربستان در ماه مارس بوده و با رقمی بیش از 5 میلیارد ریال سعودی،  32.14 درصد کل کالاهای صادراتی غیرنفتی عربستان سعودی را به خود اختصاص داده است.
فرآورده های پتروشیمی نیز با بیش از 4 میلیارد ریال سعودی، معادل 26.21 درصد دومین کالای مهم صادراتی این کشور بوده است. همچنین فلزات معمولی و محصولات تولید شده از آنها با 9.15 درصد، معادل 1.4 میلیارد دلار سومین کالاهای مهم صادراتی عربستان را تشکیل داده است.
تجهیزات، ماشین آلات و وسائل الکتریکی نیز به ارزش 14.9 میلیارد ریال سعودی، معادل 26.86 درصد مهمترین کالاهای وارداتی عربستان را در ماه مارس تشکیل داده اند. تجهیزات حمل و نقل به ارزش 9.5 میلیارد دلار، معادل 17.3 رصد و فلزات معمولی و محصولات ساخته شده از آنها با 5.4 میلیارد ریال سعودی، معادل 9.83 درصد دیگر کالاهای مهم وارداتی بوده اند.
بر اساس این گزارش، امارات با واردات 10.68 درصد کل کالاهای صادراتی عربستان در ماه مارس، بزرگترین وارد کننده کالا از این کشور بود. کشورهای چین و هند نیز به ترتیب با 10.5 و 7.32 درصد در رده های دوم و سوم قرار داشتند.
در ماه مارس، چین بزرگترین صادر کننده کالا به عربستان باقی ماند و 13.99 درصد کل کالاهای وارداتی این کشور را به خود اختصاص داد. پس از چین، کشورهای آمریکا و آلمان به ترتیب با 12.22 و 6.90 درصد دومین و سومین صادر کننده عمده کالا به عربستان بودند.
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۶۹۹