صادرات گاز ایران تنها به کشورهای منطقه محدود نخواهد بود

صادرات گاز ایران تنها به کشورهای منطقه محدود نخواهد بود
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران اولویت نخست صادرات گاز را کشورهای منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به ذخایر عظیم گاز در ایران، صادرات گاز تنها به کشورهای منطقه محدود نخواهد بود.

علیرضا کاملی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره صادرات گاز ایران به اروپا و این که آیا با توجه به بعد مسافت صادرات گاز به این منطقه اقتصادی خواهد بود، اظهار کرد: هزینه بالای صادرات در کنار ارزان بودن قیمت گاز در اروپا سبب شد اولویت نخست ایران صادرات گاز به کشورهای منطقه باشد.

وی با بیان این که زمانی باید به فکر بازارهای اروپا برای صادرات گاز بود که بازار به اندازه کافی برای گاز ایران در منطقه وجود نداشته باشد، تصریح کرد: هم اکنون به راحتی می توان حداکثر با ٢٠٠ کیلومتر خط لوله، گاز ایران را به همسایگان جنوبی رساند، در حالی که برای رسیدن گاز ایران به اروپا به چهار هزار کیلومتر خط لوله نیاز است.

کاملی با بیان این که با توجه به شرایط موجود، صادرات گاز به اروپا اولویت نخست نیست، تاکید کرد: آنچه بدیهی است این که با توجه به وجود ذخایر عظیم گاز در کشور، ایران برای صادرات گاز به بازارهای مختلف چشم خواهد داشت و خود را به چند کشور منطقه محدود نمی کند.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران افزود: همچنین صادرات گاز به صورت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) نیز در برنامه بلند مدت ایران قرار دارد و بدون شک با به ثمر رسیدن پروژه های ال ان جی در کشور، نقش ایران در بازار گاز پر رنگ تر می شود.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۲۳
تعداد بازدید : ۵۷۷