دریافت ٢٠٠ میلیارد تومانی در ازای ارائه خدمات به بخش خصوصی

دریافت ٢٠٠ میلیارد تومانی در ازای ارائه خدمات به بخش خصوصی
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گفت: از آذر سال ٩٣ تا پایان سال بیش از ٥٠ میلیارد تومان بابت ارائه خدمات به بخش خصوصی دریافت شده است و پیش بینی می شود این رقم برای کل سال ٩٤ بیش از ٢٠٠ میلیارد تومان برسد.

مهدی یوسفی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که از پارسال بازنگری در ماموریتهای مجموعه سازمان منطقه ویژه در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: بسیاری از شرایط در این محدوده اقتصادی و انرژی متناسب با شرایط اقتصاد داخلی و جهانی و نیز سیاستهای صنعت نفت اداره و برنامه ریزی می شود و ما سعی می کنیم تا بازنگری در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس متناسب با همین موارد رخ دهد.

وی به سالهای ابتدایی شکل گیری منطقه بر اساس شکل گیری و توسعه پتروشیمی ها و صنایع نفتی اشاره کرد و گفت: در همه این سالها مجموعه نفت هزینه های فعال بودن این مجموعه ها را پرداخت کرده و در واقع جیب به جیب شده است، اما هم اکنون بخش قابل توجهی از مجتمع های صنعتی از جمله پتروشیمی ها خصوصی هستند و ارائه خدمات به آنها را همراه با پرداخت هزینه کرده ایم.

یوسفی با اعلام این خبر که از آذرماه سال ٩٣ تا پایان این سال بیش از ٥٠ میلیارد تومان از همین محل درآمد برای منطقه ویژه کسب شده که به طور عمده از محل پتروشیمی ها بوده است، گفت: طبق پیش بینی این رقم برای کل سال ٩٤ بیش از ٢٠٠ میلیارد تومان خواهد بود که که به طور عمده این درآمد را صرف امور عام المنفعه و پروژه های زیست محیطی در منطقه ویژه پارس می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرد که این درآمدها محلی خوب برای استقلال مالی این مجموعه است و در ادامه افزود: اگرچه تبدیل سازمان منطقه ویژه به سازمانی درآمد – هزینه ای در برنامه قرار دارد، اما وابستگی به بودجه دریافتی شرکت ملی نفت نیز همچنان وجود دارد، زیرا  بخش قابل توجهی از این اعتبارها برای ارائه خدمات به شرکتهای زیرمجموعه صنعت نفت هزینه می شود.

یوسفی با تاکید بر این که وابستگی منطقه ویژه اقتصادی پارس به بودجه دولتی با تائید و تصویب شرکت ملی نفت ایران به تدریج کاهش خواهد یافت، گفت: مبالغی که هم اکنون از مجموعه های خصوصی دریافت می کنیم برای استقلال کامل منطقه ویژه پاسخگو نیست و نمی توانیم به هیچ وجه از خدماتی که به عنوان تعهد برای ما در نظر گرفته شده است، شانه خالی کنیم.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۲۸
تعداد بازدید : ۵۶۲